Ikke flere gratisforsendelser fra Amazon co uk

Ser ut som Amazon.co.uk har sluttet med super saver delivery til Norge. Prøvde nettopp å bestille noe, og fikk ikke opp muligheten, på tross av at bestillingen var over beløpsgrensen. I tillegg er nå Norge tatt ut av listen på land som kvalifiserer. Dårlig nytt for meg ihvertfall, har bestilt mye derfra. På den positive siden av det blir nok Kona glad at det ikke kommer flere pakker med “småbarnsleker” som hun kaller det…

Noen som vet hvilket europeisk land det er billigst å sende pakker fra til Norge? Tenker på å kjøpe sett fra Bricklink heretter, men kan ikke betale hundrevis av kroner i porto.

Du bør få henne til bli medlemmer i klubben da vet du. Er mange jenter med i Brikkelauget.

Kjipe nyheter:(

tja, coolshop.com er forholdsvis rimelig, spesielt på vanlig sett og modulær hus. town hall er 400 kr billigere enn hos lego, og fire brigade 350 kr. de har også gratis frakt, og jeg kan ikke si noe på leveringstiden de gangene jeg har bestilt.

Neeeei!

Håper dette bare er et mareritt! Våkne nå!
Da blir det kjøpt mye mindre lego framover. Kanskje greit nok, vi har ikke plass til mer.

"Super Saver Delivery to Italy, Spain, Andorra, Greece, Liechtenstein, Norway, San Marino and the Vatican City on eligible orders over £25 was available on orders placed up to and including June 11, 2013 "

Javel… Portoen er jo ikke så altfor dyr, da, i hvert fall ikke når det er solide avslag. Men det blir ikke snakk om å slå seg så bananas som jeg har gjort hittil!

Det var en smell :S Kjøpt lite lego der, men de selger jo mye annet også så benytta det tilbudet en del…

Jeg sendte dem en forespørsel om dette og spurte bl.a. om det bare var midlertidig eller permanent (selv om jeg visste svaret). Jeg fikk følgende svar:

…og da kan det se ut som om prisen på frakt fra amazon.co.uk har gjort et realt hopp! :unamused:
Er det andre som har fått det med seg?

Nei, jeg har ikke kjøpt noe derfra siden i fjor sommer…
Men ser de nå har kuttet gratis frakt til alle andre enn UK og Irland også:
amazon.co.uk/gp/help/custome … =201210860

Takk for link - videre derfra fant jeg:
amazon.co.uk/gp/help/custom … 0&pop-up=1

Og det forklarer vel saken… her er det sikkert noen “takster” som er endret (jeg har ikke sjekket denne siden tidligere).

Fikk med meg det tidligere i dag, ja… Samme bestilling som jeg la inn i går fikk 6 pund dyrere porto. Blir ikke mye handling derfra fremover da! Har alt blitt mye mindre etter de slutta å sende gratis (hvilket var en ordning som var for himmelsk god til å vare). Blir i det hele tatt kjøpt mye mindre hjemme hos oss nå. Men vi har mye å ta av av uåpnede sett. Det funker bare ikke å samle på alt lenger.

Har uansett mer eller mindre sluttet å handle fra Amazon etter at det har vist seg at de ikke er så interessert i å betale ansatte lønn de kan leve av eller tillate fagforeningsmedlemsskap og slikt. Dette gjelder vel hovedsakelig amazon.com i USA, men det er jo penger til samme moderselskap om man handler fra .co.uk. Det eneste jeg fortsatt kjøper er Kindle-bøker, men det er under tvil, det blir vel mer konvertering av bøker fra andre kilder på kindelen framover…

Jeg betalte 2381.kr i shipment total for 2 lego sett da fra amazon usa da, siste gang nå nesten da, men jeg må ha først Rapid Attack Covenant Ghost og Covenant Scarab å UNSC Rhino, UNSC Rockethog vs Anti Aircraft Gun, UNSC Pelican Gunship de settene er fra spillene Halo da :mrgreen: