Ikea Galant til modular buildings

Har lenge irritert med over at Lego som står på hyller og skap bare støver ned. Noe som førte til at jeg nylig pakket vekk meste av lego’n jeg hadde framme, dog modular buildings gata vil jeg nødig pakke vekk :wink: Så fikk jeg fikk et kjempetips av å lese Brickset sin anmeldelse av Detective’s Office for noen uker siden! Ikea Galant veggskap passer bortimot perfekt til modular buildings, riktignok er vistnok tårnet på TH og skiltet på GE litt for høye, men bortsett fra det passer det supert! Er plass til 6 bygg per hylle, så avhengig av hvor mange du har kommer en langt med en skap eller to :slight_smile:
Skal understrekes at jeg ikke har fått prøvd de selv enda, så info er tatt fra kommentarer på Brickset, men vil tippe de står rimelig søvfritt bak glassdøra…

Var å handla meg tre stk i stad og da stod det at de var på vei ut av sortimanget med få igjen på lager, så om flere har lyst på de bør dere henge i :wink:

ikea.com/no/no/catalog/produ … #/80206530

brickset.com/article/13564/revie … e-s-office

(Bilde av halve skapet nederst i artikkelen)

Har sett tipset før og det ser veldig bra ut. Personlig er jeg tilhenger av å skape en “levende” by av dem. Et tips til bekjempelse av støv er bruke å høytrykksluft. Fungerer som bare det. Btw er de tom for disse skapene i Åsane/Bergen.

Fine hyller, synd jeg ikke har passende veggplass.

Har nå mine modulars utstilt på toppen av et par Galant hyller/skap, men der er det ikke plass til flere. Hadde vært deilig å slippe å tenke på støv også…

De var flotte de hyllene der ja. Med en enkel ledstripe helt fremst i toppen så får man rikelig med belysning også! :slight_smile:
Men jeg er vel også av dem som faktisk ikke har mer veggplass igjen.

Hm. Vi har ett Ikea Stockholm vitrineskap, der er det også plass til seks bygninger pluss to hyller til mindre sett. Men det er fullt! Vi har alt to som ikke får plass der, snart tre… Dette ser ut som et bra alternativ

Jeg har sett litt på Detolf vitrineskap - ikea.com/no/no/catalog/products/10119206 ,men Galant hylla så egentlig ikke dum ut heller… hmm.

Den er fin, har 4 av den :slight_smile:

Er det plass til ett modulhus inne i de Detolf skapene?
Eller finnes det andre skap med glassdør som er smalere enn de Galant hyllene? De Galant hyllene er jo dobbel og er 160cm brede. Ser Galant finnes i smalere versjoner, men ser ut som de da er uten glassdører.

Tok bort en grønn busk, og da gikk Simpsons House akkurat inn :wink:

Dette gjelder Detolf vitirineskap sant? Jeg har ikke bygget Simpsonshuset enda av frykt for at det ikke passer…

Stemmer :wink: Du må ta bort pins mellom garasje og hus, og la garasjen “skli” inn ved siden av huset, da
går det akkurat :wink:

Planlegger å kjøpe trykkluft på boks til å få av det værste før jeg setter de inn i de nye hyllene, hvor anbefaler du å handle det?!

De er faktisk ikke utsolgt i Bergen, om du ombestemmer deg :wink: Dvs hvit er utsolgt, men de tre andre fargene har de noen igjen av :slight_smile:
Var utsolgt for hvit i Oslo også så endte opp med bjørk…

Trykkluft på boks har de vel på Biltama, ClasOhlson, Jernia el. lign. Jeg har sånn trykktank på hjul, bedre i lengden. Mer trykk også.