Idéer til nye LEGO-dataspill

Beklager innmari kort frist her, jeg har vært på ferie og så ikke denne før nå (den ble postet 9. juli), men vi har blitt bedt om å samle inn potensielle idéer til nye LEGO-dataspill.
Kevin Hinckle har skrevet dette:

Jeg må sende inn forslag innen onsdag 23. juli kl 12, så fyr løs!

Jeg har alltid likt sims spill typen, og kunne tenkt meg det i feks friends, med litt vettugt innhold i jentene, da at de jobber med annet enn cupcaces og skal ligge på stranden (litt snever der, men skjønner du hva jeg mener? )
Siste nyhetene er jo bra, med litt jungel stæsj, så ulike plattformer, med ulike kodeknekking, aktiviteter etc… For lute vettuge jentespill for de rosa higne på markedet…

Lek og lær med tall og bokstaverrettet mot 4-5 åringer utover de simple ipad spillene som er i dag, for bruk i opplæringsøyemed, feks med city karakterer, men av begge kjønn, uten hysterisk kjønnsdeling, unga er ikke så kjønnsdelte de skal ha det til… (Snakker av erfaring etter større likestillingsprosjekt i bhg, samt 14 år i bhg)

Jeg heller litt i mot litt Action Adventure type spill hvor man utforsker og løser oppgaver. Tenkte et spill satt i Classic Space nå som vi har fått Benny kunne det være spill basert på hans eventyr før / etter filmen. Fin måte å vise nye generasjoner de gode gamle Lego settene. Man kunne også via tidsreising besøke de andre space periodene som kom etter Classic Space. Oppgavene kunne være å utforske og finne nye ting eller teknologier eventuelt skapninger (romvesner venner/ fiender?). Man kunne prøve å finne teknologien før man har tidsreiser mulig.
Nye tidsperioder, nye utfordringer satt rundt den tidsperiodes histore. Space Police blir da kanskje å fange skurker, kanskje stoppe en superskur som har onde hensikter.

Som tidligere spill kunne man bygge for å overkomme enkelte hindringer men bør ikke altid være løsningen. Dvs finne nøkkel, ting for å komme videre. Kanskje en del som mangler ?
Legos spill av denne typen er litt for låst til historien og man har liten mulighet for å bevege seg rundt utenom en sentral HUB verden satt i den delen av spillet man holder på å løse. Ønsker mer åpen verden.

Spill som dette bør vel være rettet mot consol markedet. (Xbox, Playstation, Nintendo, eventuelt PC)

Var iverig Sims spiller en periode så et Sims aktig spill satt i Lego verden kunne vært artig. Hvordan er det å være en Lego figur i en Lego verden? Det har vel sine egne utfordringer.
Man kunne som i sims laget seg en egen Lego figur og la utfordringene gå rundt dette. Man kunne jo også tatt inn kjente figurer fra forskjellige temaer og Lego filmen (hvis det lar seg gjøre), og CMF

Mine to ideer sån i siste liten :slight_smile:

Selv skulle jeg veldig gjerne sett en oppfølger til LEGO City Undercover. Den avsluttet tross alt med en “sequel-hook” og ett potensielt alternativt opphav til Blacktron, om man vil strekke seg litt. Spillet var tross alt meget underholdende, med en god del shout-outs og mye bra humor. Mer av dette, gjerne!

Forøvrig tror jeg en riktig retning for LEGO å gå når det gjelder spill, er plattform spill ala. Mario Maker og Little Big Planet-serien, hvor man har mulighet for å lage egne brett og så dele disse med andre. Her er det fritt frem for hvilke temaer som kan brukes, og grunnspillet kan dermed gå ut på å løse oppgaver for å låse opp flere temaer, for å så blandes fritt i brettene som man selv lager (eller evt. bare forholde seg til ett, om man vil). Tilsvarende tilpasninger på figurene, selvfølgelig.

Jeg vil nevne at sistnevnte ikke er min idé, men jeg viderebringer den fra diskusjonen fra LEGO Minifigures-spillet (fra Brickset, om jeg ikke husker feil), hvor flere støttet opp om den.

Takk for forslag, da har jeg sendt det over til Lego, så får dere krysse fingrene :wink:

Den ideen er jo knall =) LEGO Sims =)

Det er faktisk andre LUGs som har foreslått det også :wink:

Ja en morsom ide det, men det spørs jo hva Maxis /EA som har Sims sier til det. Hvis ikke Lego samarbeider med et prosjekt hvis de skulle finne på å lage det.

Maxis/EA er ikke alene om slike spill - det er bare det mest kjente i “Livsimulator”-genren. Tomodachi Life er tilsvarende, om langt mer enkel og automatisk, og kan strengt tatt ikke sammenlignes, men havner i samme kategori. Men jeg er enig - det er ett bra forslag.

Hva som slår meg nå er at jeg gjerne skulle sett ett “Superheroes: DC vs. Marvel”-spill. LEGO/TT-Games sitter tross alt med rettighetene på begge! Men da er vi tilbake på den etablerte spilloppbyggingen som TT-games har gjort seg rike på.

Jeg vet at det er andre som har prøvd seg på sims liknende spill blandt annet på Facebook og da var jo ikke Maxis /EA så veldig happy for det.