Hyller til utstilling

Hei.

Som så mange andre har jeg plassproblemer med tanke på å stille ut Legosettene mine. Tanken er nå at jeg har lyst til å sette opp hyller på veggen som de kan stå på. Per i dag står de på et bord i kjelleren, men det er jo ganske kjipt. Og vi kunne nok brukt den plassen til noe mer fornuftig.

For modulhusene er dette ikke noe problem da de aller fleste hyller jeg har sett på (spesielt fra Ikea) er brede nok til å få plass til en 32x32 baseplate. Men, jeg ha også lyst til å sette opp LotR settene mine og lage en slags scene ut av det. Da kunne jeg godt tenke meg å bruke de store platene (48x48). Det har derimot ikke lykkes å finne hyller som er dype nok til dette. Noen som vet om noen? En stor baseplate er jo 38 cm bred, men litt overheng kan kanskje aksepteres.

Hobbyplater får man i 40 cm, furu eller hvit laminerte.
Finnes mange typer knekter å sette under.
Dette har di på byggevare forhandlere :wink:

Legg ut bilde når det er stillt ut da :smiley:

Kan dette passe?

ikea.com/no/no/catalog/products/10119206/

Jeg foretrekker å ha legoen bak glass, for å unngå støv (så mye som mulig i hvert fall).

Eller var det bare vegghengte hylle rsom var aktuelt?

Ikea Ivar kommer i 30 cm og 50 cm dybde.

Det er nok bare vegghengte hyller som er aktuelt.

Visste ikke at Ivar kom i 50 cm utførelse, takker.

Og hobbyplater… At jeg ikke tenkte på det selv er smått pinlig :blush:

Jeg har kjøpt hobbyplater hos Byggmax til samme formål. De jeg kjøpte var 40 cm brede, saget de ned til 35 cm bredde. I lengdene jeg kuttet av pyntet jeg med en kantlist på sidene (strykes på).
De fåes i bredder på 30, 40 og 60 cm. Samtlige er 2m og 48 cm lange, 18mm tykke.
Jeg har festet disse i hylleknekter på en veggskinne. Da kan jeg også justere høyden på hver enkelt hylle etter behov, utifra hva jeg skal ha på hyllene fra gang til gang… :slight_smile:

Byggmax:
Hvit hobbyplate
Hvit kantlist
Veggskinne
Hylleknekt