Hvordan/hvor kjøpe MOC som man har laget selv?

Hei alle sammen!
Mulig det ligger en tråd om dette allerede…
Lurer på om noen vet om hvordan man bør gå fram om man ønsker å skaffe delene man trenger til en egen kreasjon? For min del er den laget med mlcad, brukt Lpub og POV-ray for å lage instruksjoner (CSI) og liste med hvilke legodeler (BOM) modellen inneholder.
Er det for eksempel mulig å bruke BOM-lista til å legge inn en ordre i en butikk registrert via bricklink. Finnes det et program som kan konvertere lista til et format som kan limes rett inn i en ordre til en bricklink reg. butikk? Eller må man finne en butikk som har alle delene man trenger, for så å sitte å trykke inn manuelt alle delene man trenger?
Om noe var uklart er gi en lyd… Wink

Her er det flere metoder å gjøre det på
Metode 1:
Fra BOM lista tror jeg du må legge inn delene manuelt. Har ikke sett en slik funksjon som du beskriver (men skulle også ønske den fantes).
Og du klarer vel neppe å finne en butikk som har ALLE delene du trenger. Om du så gjør så er muligheten for at prisen kan bli veldig høy. Er ofte slik at man tar en gruppe deler fra en butikk og en annen gruppe fra en annen butikk eller flere slike grupper. På den måten så kan du holde prisene nede og samtidig holde frakt nede. Om modellen er stor så kan jo du jo risikere å få toll på det hele også om alt bestilles fra ett sted. Var ikke grensen på 200kr?
Metode 2:
LDD og LEGO Factory er vel noen stikkord her tenker jeg?
LDD er LEGO Digital Designer som er ett program lignende som MLCAD (men ikke så bra utviklet etter min mening).
Fra LDD kan du laste opp en fil til LEGO Factory som lager ett sett til deg. Da får du tilogmed en eske med bilde av modellen på. Om du vil kan også settet gjøres tilgjengelig for andre slik at de også kan kjøpe dette.
Dette har jeg faktisk ikke testet selv. Men synes de prisene på LEGO Factory er litt høye i forhold til antall deler i settene. Men du får jo ett unikt sett da._________________Hilsen
Øyvind Steinnes

Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid.

F0NIX wrote:
Metode 1: På den måten så kan du holde prisene nede og samtidig holde frakt nede. Om modellen er stor så kan jo du jo risikere å få toll på det hele også om alt bestilles fra ett sted. Var ikke grensen på 200kr? Grensen er 200kr, ja (detaljer om hvordan dette fungerer ble forklart flere ganger i dette forumet).
F0NIX skrev:
Metode 2: Dette har jeg faktisk ikke testet selv. Men synes de prisene på LEGO Factory er litt høye i forhold til antall deler i settene. Men du får jo ett unikt sett da. ...sånn bortsett at man ikke får tilsendt det til Norge. Et annet problem med LEGO Factory er at man må forholde seg til de delene som finnes der, noe som ofte blir et problem om man først har tegnet noe i MLCAD (og spesielt om man ikke passer på at man kun bruker klosser som for tiden er i produksjon).