Hvordan finne brikker på bricks and Pieces

Hei

Dette har sikkert vært diskutert før, men jeg har ikke klart å søke meg fram til noe svar. Er elementnummeret på bricks and pieces det samme nummeret som bricklink bruker? Funker på noen deler, har jeg funnet ut, men ikke alle. Er det evt en annen måte å lett finne elementnummer, når man sitter med en wantedlist fra bricklink? Takk på forhånd for eventuelle svar.

LEGO bruker ikke bokstavene som Bricklink bruker sist i en del elementnavn. Prøv uten bokstav.

Det er en annen måte å finne elementet:
Start i Bricklink, og finn et sett som har elementet, jo nyere, jo bedre.
Slå opp det settet i Bricks & Pieces, og finn elementet i listen over elementer der.

Hvis heller ikke det funker kan du igjen gå tilbake til Bricklink, og se om det er oppgitt et alternativt nummer på elementet. I så fall har LEGO endret elementet nok til at de har valgt å gi det et nytt nummer.

Når det er sagt - det er ikke alle elementer som ligger inne på Bricks & Pieces. Og de fleste LEGO-elementer som noen sinne har vært produsert er ikke lengre i produksjon. Bricklink opererer med 47.879 ulike elementer, mens LEGO har drøyt 6000 elementer som er i produksjon.
(Bricklink teller ikke elementer på samme måte som LEGO.)

Takk. Trikset med å søke opp settet var jeg klar over, men det er jo ikke akkurat en rask måte å gjøre det på, når det er mange forskjellige deler en skal ha :relaxed: (evt så er jeg bare en låt, bortskjemt voksen)