Hvordan bestille raskt og lett

Wow.
Dere er raskere enn hva jeg hadde forventa.
Løper i kjelleren etter mine for sjekk nå

La inn en summfunksjon og vi er over 3000 nå :smiley:

Jeg har jo ALDRI bygget en eneste Teknik sak, og innen jeg har sett hvordan klossen ser ut, har dere lagt den inn…'Men har lært meg å bruke Brick link i dag da :smiley:
Dere er jo bare de aller beste da :smiley:

-Isteden for sorte technic pins 3L 320stk, er det greit han får blå? De sorte er gått ut av produksjon og blitt dyrere.

-Er to forskjellige type felger der. Den ene er mer skjelden. Skal jeg sende med komplette 25 hjul, så kan han heller levere tilbake om
det ikke skulle gå?

Det må da funke, Andrew.
Viktigste er. Nok et prosjekt han kan bruke tia på.
Ber de levere hjulene om det ikkefunker jeg.

By the way… send oss adresse på PM så vi får sendt deg :wink: Kan sende imorra :smiley:

Det mangler fattige 23 deler! Helt utrolig! Jeg sender mine i morra! Fint om folk kan registrere i regnearket når de sender delene sine, og fint om Merete registrerer igjen når hun mottar deler fra de forskjellige.

Mangler nok litt mer enn 23 for det er registrert litt for mange og lite på høyresiden, så jeg anbefaler at man tar en ekstra titt
i regnearket før man sender og helst korrigerer til riktig antall selv om man sender for mye. Så stemmer summeringen.
Men de er godt på vei ihvertfall :smiley:

Utrolig bra.
Jeg bestiller det som mangler.
Tusen takk.

MereteN, skal jeg lage en oversikt over hva som mangler for deg, så gi gjerne beskjed.

De 1x2 white tile med rødt diagonal pattern kan vel kanskje erstattes av noen med stickers, f.eks:
alpha.bricklink.com/pages/clone/ … 0R#T=C&C=1
alpha.bricklink.com/pages/clone/ … 0L#T=C&C=1

Jeg syns jeg husker det finnes bredere stickers også.

edit: Ja, stickers fra 7631, 7632, 7633 eller 7685 kan vel kanskje brukes?

Jatakk.
Jeg er vel laugets dårligste på delesystem…
Så gjerne.
Men kommer meg, og blitt god på Brick link i dag.

Tusen takk til alle som har bidratt :smiley: Det gleder en gutt der ute som har en tøff hverdag, de trenger
virkelig noe annet å tenke på. Alle lykkeønskninger til han.
Brikkelauget er en fantastisk gjeng :smiley:

Har laget en Bricklink Wanted List nå, noen som vet om noen bra måte å eksportere denne på? Slik at Merete kan importere den i sin Bricklink?

Jeg ser noen utfordringer i forhold til pris på noen av delene:

Black Plate 6 x 14 - 6,23 kr pr. stk (Trenger 10)
Black Technic Bush - 6,19 kr pr. stk (Trenger 14). Her er vel grå et alternativ en bør tenke på da de så og si er gratis.
Red Technic, Brick 1 x 16 with Holes - 3,13 kr pr. stk (Trenger 14)
Trans-Clear Pneumatic Pressure Gauge - Manometer (9641) - 200 kr, denne er jo strengt talt ikke nødvendig.
White Tile 1 x 2 with Diagonal Stripes Red Pattern - 5,83 kr pr. stk (Trenger 18). Her snakket LEGO_duden om at klistremerker kan være et alternativ, blir jo veldig mye billigere.

Jeg tok en gjennomgang nå på deler som er registrert fullført i regnearket, altså de grønne linjene. Det var tre linjer som var feil utfylt som grønt her. Eller så var antallet som var oppgitt på personen feil, for det stemte ikke med antallet som vi trenger. Det er disse delene:

Brick 1x2 with grille (black). Mangler 6 stk (Linje 12)
Plate 2x2 Round (black). Mangler 4 stk. (Linje 117)
Technic Axle 12 (back). Mangler 1 stk. (Linje 225)

Er det noen av dere som skal være med av deler som har pakket ned noen av disse delene, og vet dere i tilfelle om det er antallet dere har fyllt inn som er feil, eller om det var den grønne linjen som var feil?
Jeg har alle disse delene hjemme, så jeg kan uten problem ettersende de i morgen dersom de mangler.

Ser ikke ut som det er en enkel måte å eksportere en wanted list.
Men man kan importere en som XML:
bricklink.com/help.asp?helpID=207
Så det går jo an å håndlage en…

Ja, jeg kan gjøre det når det trengs. Bare venter litt til så vi vet at ikke flere deler dukker opp

Jeg hadde alle de delene, så jeg har lagt dem til i pakken min siden jeg ikke har rukket å sende den ennå. Sender avgårde i kveld.

La ellers merke til at noen av delene jeg hadde funnet frem og markert er fjernet igjen, dette gjelder i alle fall technic brick 116 (3 stk) og 112 (1 stk). Sender dem likevel med for sikkerhets skyld.

Fantastisk bra initiativ dette, jeg er ydmyk og glad for at jeg kan bidra med litt.

Dette er nok min skyld - der jeg så at jeg hadde hele linja så tenkte jeg å gjøre det enklere for de andre og fjerne resten, men jeg burde nok notert det og sagt ifra. Ingen skade dog, han får bare litt ekstra :slight_smile:

Godt å vite at jeg ikke husket feil da. Bedre med for mange enn for få brikker :slight_smile: