Hvor kjøper jeg tog motor osv?

Jeg tenkt få liv i noen tog sett. Vet det står noe sted her men finner ikke. Jeg har 10194 Edmeral Night , 7997 Western train ( toy storie ) Hva koster det få disse til å gå? Hvor er best kjøpe slikt? sett på lego.com at det koster ca 600,- Kan man også få Monster fighter toge til gå? Tusen takk for hjelp

Kommer litt an på hvilken type motor du tenker på? PF-XL (som det følger byggeveiledning til med Emerald Night) eller PF-train motor.
Eller er det 9v du ønsker?

Som PF kan kanskje dette være ett greit sett å starte med?
lekestallen.no/index.php/leg … l-tog.html
Der har du alt du trenger for å starte.

Prisen på det settet der er jo helt hinsides. Da er det billigere å kjøpe det røde passasjertoget.

  • fjernet -

Sorry… Det forklarer en hel del hvorfor du ikke var i sitat når jeg skreiv detta.

Er altfor surrete idag. Skal ikke gjenta seg…
Sånn her skulle det stå:

Oppladbar batteriboks 649,- LEGO-Power-Functions-Rechargeable-Battery-Box-8878
power functions togmotor 150,- LEGO-Power-Functions-Train-Motor-88002
power function trådløs kontroll 150,- LEGO-Power-Functions-IR-Speed-Remote-Control-8879
IR mottaker til power function 150,- LEGO-Power-Functions-IR-Receiver-8884
strømadapter for opplading 250,- LEGO-Power-Functions-Transformer-10VDC-8887

totalt kommer dette på 1347,- så vet du litt mer om hva som er i pakken =)

og om vi ser på toget du nevner så følger det med fjernkontroll, batteripakke (hvor du selv må fylle inn batterier) motor og IR mottaker

På det røde toget får man også med skinner, klosser og annet snacks.

Jeg ser heller ikke problemet med å bruke en batteriboks med utskiftbare batterier som man får for noen få kroner kontra en svindyr en som må lades. :slight_smile:

Et annet alternativ som jeg selv har gått for er å handle de komponentene man trenger løst på f.eks. eBay eller BrickLink. Man klarer seg lenge med bare en fjernkontroll bl.a.

sant sant =) kjøper heller noe med mer klosser enn å kjøpe en ting jeg må lade opp hele tia.

og helt enig om fjernkontrollene. klarer seg lenge med en, men nå handler ikke jeg så mye tog som enkelte andre som bor ikke så langt unna meg. han trenger vel hundrevis av kontroller for å styre alle toga sine.

Så eneste forskjellen er oppladbare batterier eller ikke? Eller er det andre forskjeller? Har vurdert å prøve meg på et tog om jeg finner til ok pris… Og om jeg finner passasjertoget veldig rimelig kjøper jeg kanskje 2 for å ha motor til Horizon Express når det kommer.

Ikke at vi har plass til togbane her i leiligheten, men. Jaja.

Eneste fornuftige her er å kjøpe et eller flere av det røde passasjertoget, det koster 1000-lappen og da får man både fremdrift, skinner og klosser. Kontroll(er) til overs kan man selge videre :wink: Dette er i allefall min plan mtp å motorisere Maersk og Horizon Express.

Jeg pleier å kjøpe komplette lokomotiver på Ebay, blir som regel rundt 3-4oo kr for komplett med batteriboks, Ir og motor. Og alle andre togdelene man får til å bruke til andre tog.

Jeg har tenkt tanken, kan du linke til et eksempel?

Ja bare å søke på legotog på Ebay, og folk som sender til deg. Jeg kjøper stort sett av en som kaller seg mtgiller.