hvor kjøper dere lego?

OK. Da er det sikkert andre som kan hjelpe deg bedre enn meg - jeg trodde du skulle gå for noe litt mer interessant… dukke Wink
Men kan vel slenge med noen generelle tips - du vet kanskje mye av det fra før, men…
Noe du kanskje kunne brent deg på er at fargene har endret seg. Spesielt merkbart på grå, både mørk og lys, hvor det opereres med ny og gammel grå. Noen blander, men jeg synes ikke det er pent.
Peeron har god oversikt over sett, og hvilke deler de inneholder. Kan være greit å sjekke før du handler.
Om du er ute etter spesifikke deler, bør du prøve BrickLink. Det er i hovedsak et hav av privatpersoner som selger LEGO.
Andre sider du med fordel kan ha litt kjennskap til er LUGNET, MOCpages og Brickshelf.

Jeg har fra kyndig hold blitt anbefalt å holde meg rundt en pris på ca. 100 kr kiloen for løs usortert lego. Men mange selgere krever mer enn det, så man må uansett se an hva samlingen inneholder hvis det er mulig. Tog-lego er ellers jevnt over dyrere enn annen lego, så samlinger som inneholder mye tog relaterte ting må man ofte gi litt mer for. Hvis du søker på Bricklink så ser du fort at særlig eldre tog-modeller og deler fort kan bli dyre.

Bjørn Einar wrote:
Tog-lego er ellers jevnt over dyrere enn annen lego, så samlinger som inneholder mye tog relaterte ting må man ofte gi litt mer for. Hvis du søker på Bricklink så ser du fort at særlig eldre tog-modeller og deler fort kan bli dyre.
Dette gjelder vel alle sjangre.

Familiebutikken på nett har eit bra utvalg av lego, dei levera raskt og prisen med frakt blir omtrent som priser i Ringo og brio butikker.
Dei har Creator, Technic, mindstorm, city og litt anna.
http://www.familiebutikken.no/index.php?cPath=98_23_49&sort=3a&page=4

Jeg bare kjøper der jeg finner det, jeg Very Happy

KnutO wrote:
Jeg bare kjøper der jeg finner det, jeg Very Happy
Hehe.. Takk det samme Laughing Har dog i det siste sett litt på bricklink, i og med at jeg planlegger å bygge en sort PC-kasse i Lego - og da ikke som Project Onyx. Denne kan imidlertid ta litt tid å bygge ettersom sorte plater og brikker er i mindretall hos meg.

www.eurotoys.dk har kansje ikke det største utvalget men bra priser og de leverer til norge : )

…men merk mva og tollgebyr på bestillinger over 200.

I helgen var jeg på lekeplaneten i Haugesund, de har fast 20% avslag på Lego, og nå hadde de akkurat fått inn mye nytt også. Jeg er jo helt fersk i dette som voksen i og med at jeg nettop har “startet” igjen, men det ser ut som veldig brukbare priser her.
De har hjemmeside fikk ikke poste denne 3xWLekeplaneten.no

All LEGO hos meg er fått som gaver til diverse bursdager og julaftener før året jeg fylte 13 år. Jeg antar den ble kjøpt i bokhandelen på Tangen Centrum, der har de også leker og diverse annet snaskens. Eneste unntak er en boks med gule klosser (29 kroner) og to stykk veiplater (t-kryss) som jeg kjøpte selv en fin sommerdag i samme butikk da jeg innså at jeg trengte dem der og da.