Hvor kan man få hjelp til å bygge mange oljerigger?

Vi er et firma som lurer litt på å gi våre kunder oljerigg i julegave. Har vært i kontakt m Lego Norge og det vil bli for dyrt å produsere en rigg for oss. Kanskje noen vet hvordan vi kan få det til allikevel?
Takknemlig for tips Smile

For å evt. kunne gi noe som helst svar må vi nok ha litt mer info om ideen Smile
Noen spørsmål jeg umiddelbart kommer på er f.eks hvor mange oljerigg det er snakk om, hvor store de blir (dimensjoner, antall deler), om de skal leveres ferdigbygd eller i deler (og i så fall om byggeanvisninger må følge med), om delene blir kjøpt på forhånd eller om det også må ordnes, osv. osv.

Det vil være snakk om ca 100-150 rigger som skal bli ca 30 cm i bredde og 40-50 cm i høyde tårnet er jo ganske høyt. Vil gjerne ha det som byggesett med byggeanvisning. Fint hvis dem som lager dem også kan skaffe til veie delene. Vi vil gi en pris på ca 300-400 per rigg.
Håper det var mer info Surprised)

firma wrote:
Det vil være snakk om ca 100-150 rigger som skal bli ca 30 cm i bredde og 40-50 cm i høyde tårnet er jo ganske høyt. Vil gjerne ha det som byggesett med byggeanvisning. Fint hvis dem som lager dem også kan skaffe til veie delene. Vi vil gi en pris på ca 300-400 per rigg. Håper det var mer info Surprised)
Jeg synes det der utifra ønskene virker som om det fort blir LEGO-deler for over 1500,-, så kommer arbeidet med å designe modell og lage tegninger i tillegg. Jeg prøver å ikke være negativ altså, men jeg tror ikke folk er SÅ hypp på å jobbe gratis. Confused

ok. Da må vi revurdere budsjette evt. Nå er det jo derfor jeg lufter dette her. Vi kan jo ikke noe om lego fra før…
Hva kan vi få for ca 300 kr da tror du? Sånn størrelsemessig. Og selvfølgelig må man jo diskutere hva folk skal ha for det… Ikke snakk om gratisjobb her nei…

I forbindelse med oljemessen nå nylig har det vært noen plattform-modeller i Lego, sjekk dette oppslaget på e24.no. Det ble bla. diskutert her på forumet i denne tråden.
Hvorvidt Rambøll selger den versjonen som er avbilda i tråden vet jeg ikke, men en sånn størrelse eller litt større kan kanskje være mulig å designe og lage byggeinstruksjoner til innenfor rammene - gjerne bedre og noe mer detaljert enn den avbilda også…
Vestas har laga noen limeted edition-sett i “små” serier, de er vanligvis noe mer detaljerte, men vindmøller er enklere å lage 1 til ca. 40 (minifig-skala) enn oljeplattformer…
aj-ml

Anonymous wrote:
ok. Da må vi revurdere budsjette evt. Nå er det jo derfor jeg lufter dette her. Vi kan jo ikke noe om lego fra før..... Hva kan vi få for ca 300 kr da tror du? Sånn størrelsemessig. Og selvfølgelig må man jo diskutere hva folk skal ha for det... Ikke snakk om gratisjobb her nei....
Jeg vil uansett ikke ha tid til å gjøre noe sånt, men kan hjelpe med litt synsing. Om dere ser på en annen tråd på forumet om Rambøll sitt samarbeid med LEGO her, så har de bilde av en mini-modell også. Et kjapt anslag sier at det er LEGO for kanskje 150,- der, muligens mer (noen deler kan være dyre pga. at de er vanskelig å få tak i i så små mengder som det tross alt er snakk om her). Et litt annet design og litt nøktern bruk av vanskelig tilgjengelige klosser kan nok gjøre det en del større uten at kostnadene tar helt av. Pris for designjobben vil jeg ikke begi meg ut på, men det er fort endel timer - og utarbeidelse av byggetegninger er såvidt jeg klarer å tenke meg ganske mye arbeid. Ved utvikling av nye modeller hos LEGO så er det en integrert del av jobben, og tar minst like mye tid som selve designjobben.

I tillegg til den store messemodellen, har LEGO laget slike gavesett for Rambøll Oil & Gas. Jeg har nå fått somlet meg til å legge ut bilder. Tar som vanlig litt tid før de blir tilgjengelige.

Takker for alle gode tips Smile Jeg vil sjekke ut Rambøll.

Jeg synes det er drittøft at Brikkelauget har blitt et konsultasjonsorganisasjon innenfor feltet Very Happy