Hvor kan jeg finne 3d lego instruksjoner?

Har ikke bygget noe før, men fikk lyst til å prøve meg på 3d-figurer (som f.eks disse: anthony.liekens.net/index.php/Lego/Index ). Disse er omtrent de eneste jeg har klart å finne instruksjoner til. Vil gjerne ha tips om andre steder på nettet eller bøker. Synes det er rart at det ikke dukker opp mer når jeg søker på nettet. Har “Lego” noen regler på hva som kan legges ut eller…?

brickset er stedet å lete om du ønsker instruksjoner til allerede eksisterende LEGO sett.

Takk for svar : ) Jeg tenker ikke på instruksjoner som følger med legopakker i butikker. Det jeg vil ha er instruksjoner på ting som er bygd med helt enkle vanlige legoklosser. Trenger ikke være så veldig kompliserte greier. Ting de fleste kan bygge med det de har i legokassa fra før. Donald hadde f.eks med et bilag for en stund siden, som viste hvordan man kan bygge Donald, Mikke og Dolly (donald.no/?section=artikkel&id=28550 ).
Jeg har tittet litt på brickset.com/ uten å finne noe, men skal sjekke litt mer.

Hmm, såpass skjønner hva du tenker på.
Modeller laget av enkle klosser…
Usikker på hva som finnes, mulig noen andre her vet om en side.

Jeg er ganske fasinert av hva man kan lage med det jeg kaller “enkle/vanlige” legoklosser ; ) Som dette:

nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7053123