Hvad er S@H ?????

Hej !!
Jeg sidder i Danmark og læser at I nævner S@H mange gange. Men HVAD er S@H ???
Derudover er jeg stødt på Smart Club - det er en butik i Norge eller??
Mvh
Mike!

God dag Mike, og velkommen hit. Wink
S@H (Også kalt SAH) er en forkortelse for LEGOs nettbutikk, Shop At Home.
Ang. Smart Club; ja, det er en butikkjed (mer et stort varehus enn en butikk) som finnes i Norge.
Mvh. UB / Erlend

Er legoen billig på smart club i danmark??

Tror ikke den Smart Club vi har her finnes i Danmark.

Nei det er jo mulig Smile

Hej !!
Tak for velkomsten og tak for jeres indlæg. Det er rart med et forum der lugter lidt af Dansk! Der findes jo desværre kun en rigtig hjemmeside omkring LEGO i Danmark. Lidt underligt faktisk.
Jeg tænkte på hvad er jeres opfattelse af S@H ?? Jeg syntes det virker lidt dyrt?!? Eller har I gode erfaringer med det???
Vi har ikke noget der hedder Smart Klub i Danmark!!! Men det er måske et rigtigt godt sted at handle eller??
Endnu engang tak for jeres svar.
Mvh
Mike

Hei, og velkommen til forumet.
Lego er generelt dyrt, og S@H er ikke noe unntak, men det mest frustrerende med S@H er at de aldri har, og fremdeles ikke leverer til Norge.
Jeg ser at det er en del klaging på S@H på Bricklink forumet for dårlig pakking, og få tilbud, men jeg har nå bare gode erfaringer fra de gangene jeg har handlet der. Det eneste negative er da igjen at jeg må reise til Sverige for å hente betillingen.

Hej Bjørn .
Tak for velkomsten.
Ja tak det er generelt meget dyrt - men nogen gange kan man jo være heldig! Wink Men ja jeg har også indtryk af at S@H er lidt i overkanten med deres priser.
Leverer de overhovedet ikke til Norge??? Hvis de ikke gør er det sgu da skandale!!! Evil or Very Mad Sad Question Question
Og hvis de så heller ikke kan finde ud af at pakke tingene ordentligt ved forsendelse så er jeg da ikke parat til at handle der!? Men dvs du har rejst HELT til Sverige for at hente det du har købt??? Det er da simpelthen for dumt!!! S@H skal da bare begynde at levere til jer nordmænd også!!! Jeg ved ikke om de leverer alt til Danmark egentlig??? Rolling Eyes Confused
Mvh
Mike

Danmark har full dekning, så du har nok ingen problemer med å handle der.
Selv har jeg alltid fått godt innpakkede esker når jeg har bestillt - jeg bor tett på grensen, og mitt college ligger like ved grensen, så for meg er det bare at smutte over og hente pakken når den har ankommet.
Det sies at det er fordi Norge ikke er medlem i EU som ligger til grunn hvorfor vi ikke har SAH her, men jeg tror det også kan være leveranseavtaler og lignende som spenner bein også.

Som det står i S@H-tråden er det flere land som ikke er med i EU, som likevel har S@H.

decontrol wrote:
Hej !! Tak for velkomsten og tak for jeres indlæg. Det er rart med et forum der lugter lidt af Dansk! Der findes jo desværre kun en rigtig hjemmeside omkring LEGO i Danmark. Lidt underligt faktisk. Jeg regner med du tenker på Byggepladen som er Danmarks versjon av Brikkelauget, og svært aktiv? De har både forum og forholdsvis regelmessige samlinger i Danmark.
decontrol wrote:
Vi har ikke noget der hedder Smart Klub i Danmark!!! Men det er måske et rigtigt godt sted at handle eller??
Smart Club er en kjede med store, men enkle, butikker - startet i Oslo i 1995 og har (så vidt jeg kjenner til) så langt ikke butikker utenfor Norge.
decontrol skrev:
Jeg tænkte på hvad er jeres opfattelse af S@H ?? Jeg syntes det virker lidt dyrt?!? Eller har I gode erfaringer med det??? Når det kommer til S@H er den største fordelen for oss aktive AFOLs ikke prisen, men tilgjengeligheten på spesielle sett som er vanskelig å finne i butikk. Og en sjelden gang gode tilbud når de faser ut sett. Når det kommer til Lego som selskaps profil i Norge i forhold til "vanlige" forbrukere er det største problemet skuffelsen/irritasjonen over at de ikke lettvint kan handle direkte fra Lego. Det tror jeg er en negativ virkning Lego selv ikke har tatt nok inn over seg - mange en onkel og tante ville i desember glatt brukt hundrevis av kroner på Lego sendt direkte til barna på andre siden av landet.... Jeg har selv brukt den måten å kjøpe gaver til Legointeresserte barn i land der Lego leverer. Vi får håpe Lego snart tar til fornuften og sørger for direkte levering til Norge - det er noe vi alle fortjener Wink aj-ml
Bjørn Einar wrote:
... det mest frustrerende med S@H er at de aldri har, og fremdeles ikke leverer til Norge.
I august 1999 kjøpte jeg RIS 1.0 fra S@H og fikk det levert på døra fire dager etter bestilling. Forøvrig mulig LEGO ikke hadde begynt å kalle nettbutikken sin S@H den gangen. LEGO Norge sier at S@H vil bli tilgjengelig i Norge i løpet av 2008. Slike løfter har jeg hørt flere ganger før, men det går jo an å håpe.
Thomas wrote:
LEGO Norge sier at S@H vil bli tilgjengelig i Norge i løpet av 2008. Slike løfter har jeg hørt flere ganger før, men det går jo an å håpe.
Nå ble jeg nesten litt oppspilt her Very Happy
Thomas wrote:
LEGO Norge sier at S@H vil bli tilgjengelig i Norge i løpet av 2008. Slike løfter har jeg hørt flere ganger før, men det går jo an å håpe.
Nå etablerer de jo LEGO Club i Norge da, så selv om det ikke direkte betyr at S@H kommer til Norge, så øker det jo sjansene litte granne. Wink

Hej !
Ja det er Byggepladen jeg tænker på!!! Jeg har ikke rigtig undersøgt den så meget… syntes den virkede lidt “lukket” og meget privat!?
Det her er jo et åbent forum hvilket jeg syntes er rart!!! Smile
Ja det er rigtigt at det er en god måde at finde evt. sjældne sæt på! Og ja for pokker jeg så lige de havde tilbud på Train Engine Shed Item #: 10027 til KUN DKK 324.50 hvilket jo er ½ pris !!! Men den var jo selvfølgelig udsolgt !! Desværre!! Crying or Very sad
Ja jeg håber virkelig at LEGO tager sig sammen og får leveret til jer!! Det kan jo ikke passe at de ikke sender til jer!!! I er jo en del af Skandinavien!!! Der er jo kun lidt vand mellem os!! Wink
Mvh
Mike

decontrol wrote:
Det her er jo et åbent forum hvilket jeg syntes er rart!!! Smile
På norsk: rar = merkelig, underlig, påfallende. På dansk: rar = sjælden, ypperlig, underlig. Ofte uden skarp adskillelse ml. de forsk. bet. Wink

He he … undskyld det vidste jeg ikke…
Jeg vil ikke mene som du skriver:

Sitat:
På dansk: rar = sjælden, ypperlig, underlig.
På dansk betyder rar eller rart - dejligt, godt, eller ligende. Det jeg mente var at jeg er glad for og syntes det er dejligt at dette forum er åben for alle! Wink Mvh Mike