Hva syns dere om LEGO sin oppdaterte nettbutikk?

shop.lego.com har fått ny design.
Mer oppdatert av utseende, selvfølgelig - men jeg syns ikke ALT er til det bedre…

  • Kommende sett som er listet men ikke kan bestilles ennå kan nå legges til ønskelisten
  • Alt er nå så stort at det blir mye mer scrolling.
  • Ser ut som Pick-a-Brick er mer inkorporert og ikke en egen flash app (burde altså fungere bedre)
  • Jeg finner ingen oversikt over pågående medgifter (ting man får med ved kjøp av xxx)
  • Grei oversikt (under VIP-kontoen) over hva som gir ekstra VIP-poeng

    Hva syns dere andre?

Edit: mente PAB og ikke B&P :blush: korrigert over…

  • for at den nå faktisk ser ut til å fungere bedre i chrome.
  • for at den føles mye tyngre og mer uoversiktelig.

Trenger nok litt tid for å bli vant til denne…

Tidligere i dag så var det mye visningsfeil i Safari, men det ser heldigvut til å være ordnet nå. Kjekt at man kan vise flere kategorier, og søkekriterer ser ut til å fungere bedre. Wishlist kan være kjekk.

Ny og uvandt. Hvor finner man bricks and pices der ? Fant kun pick a brick
eller har de smeltet i sammen.

Samme sted som før: under Customer Service, Missing Parts, Buy Bricks. Nede til venstre. :wink:

Ser ut som de har litt oppstartsproblemer. Fant ikke de nye Architecture settene under Architecure. Måtte søke på Buckingham Palace for å finne det, så trykke på linken bakover, og DA fikk jeg dem opp… Samme problem med andre sett. Men det går seg vel til.

Fordel at jeg kan søke opp flere typer sett - jeg går alltid i surr på hvilken superhelt som tilhører hvilket merke, men nå kan jeg søke opp begge samtidig. Sparer litt tid :smiley:

LEGO tror jeg befinner meg i Sveits stadig vekk :stuck_out_tongue:

Har hendt at det hos meg har dukket opp som US/england
Håper de har blitt kvitt den evig varende lasting av neste side. Spesielt irriterende når man sjekket litt rundt og den sier 5 sider. på overgang til side 4 så snurrer den og går i det uendelige. f.els

Jeg liker IKKE de store bildene og feltene som nå brukes, blir mye scrolling ja…

Og en annen ting, men det er ikke bare LEGO som jeg syns synder mot det:
Hvorfor kan de ikke modernisere sidene slik at man får utnyttet HELE bredden på en 16:9 skjerm?
Nå bruker de kun halve bredden. De har jo en egen del av siden som er tilpasset til mobile enheter, så hvorfor ikke slutte med 4:3 formatet og gå over til bredformatet slik som resten av verden? Som sagt gjelder dette ikke bare LEGO sine websider, så det er muligens ett eller annet jeg har missforstått med webdesign :slight_smile:

Det kommer selvsagt ann på innholdet, men ved å benytte hele bredden vil i mange tilfeller innholdet bli veldig uoversiktlig.

Et eksempel er ved lesing av tekst der man for lesbarhetens del ikke bør ha mer enn 70 tegn pr. linje.

En annen ting som er verdt å nevne er at scrolling ofte blir nevnt som et problem, mens tester har vist at det ikke er noe problem. Alternativet (bre innholdet utover i bredden) er mye verre, av overnevnte grunn.

Hvor har de gjort av Seasonal produktene på denne nye siden?