Hva hører du på for tiden?

Går for tiden en del i disse Islendingene her skal jeg innrømme:

youtube.com/watch?v=XRja66wrIyU

Hva hører DU på?

Mesteparten av diskografien til Linkin Park. Eller radio.

Spillelista mi på mobilen for tiden ville satt grå hår i noen som forsøker å finne ut musikksmaken min (håper jeg…)
Det er blant annet Pentatonix, Alan Walker, Caramelldansen, O Fortuna, Cecilia Vennersten, Celtic Woman, Metallica, DNCE, Loituma, Lumsk, The White Stripes, Trans-Siberian Orchestra, Wintergatan, Major Parkinson, Jokke og Samfunnshelvete
Og nå også Kaleo, takket være Skriblez.

Her går det i Johnny Cash, Elvis Presley, The Beatles, Everly Brothers, Chris Isaak, Lars Winnerbäck og diverse 60-tallsslagere :smiley:

Har fått kråkevisa på hue i diverse forskjellige former fra folkemusikk til tung hardrock…ellers er det mye variert. Så har et gammalt norsk funk band funnet veien til Spotify nemmelig yee ha wanna have a baba… gode minner. Må si at jeg faktisk hører mye nine inch nails, red hot chili peppers, tom waits, saul williams og en haug med andre også. Men er det noen som har noen rare forslag så skal jeg sjekke disse

Elsker sær musikk

Steinar

lumsk var bra sjanten og kaleo var et nytt deilig islandsk band Skriblez.

Chicago at Carnegie Hall har vært spilt en del denne uka. Fantastisk band!
Jimi Hendrix om Chicago: “Jeez, your horn players are like one set of lungs and your guitar player is better than me.”

Favorittene er nok Tom Waits, Kaizers, Murder By Death, Pelbo og The Dead Weather. Har også funnet tilbake til Flogging Molly de siste dagene. Finner også på å skru på Nick Cave, Sigur Ros, Woodkid og flere. Om noen vil se verdens beste musikkvideo i mine øyner så se Woodkid - Iron.

Har for så vidt akuratt kommet hjem fra Bryan Adams konsert også av alle ting. Mye radio rock men bra konsert.

Litt annerledes enn hva annet som har blitt nevnt her, men både jeg og samboeren spiller begge brassband, så blir sjelden tid til annen musikk her i huset.
Var så heldig å få sitte i salen under denne fremføringen sist helg!

youtube.com/watch?v=RRAIWVRaTU4

Har blitt spilt av i overkant mange ganger her den siste uken…

Jeg hører på mye forskjellig og det endrer seg med tiden hva jeg hører på og til hvilken situasjon/stemning jeg er i eller vil komme i.
Men i den siste har jeg hørt mye på følgende album:
Nataly Dawn - med albumet “Haze”
Tessa Violet - med albumet “Maybe Trapped Mostly Troubled”
The Commander in Chief - med albumet “2 Guitars - The Classic Crossover Album” som hun har laget sammen med Craig Ogden
Wintergatan - med albumet “Wintergatan”

For avslapping og for å hjelpe til å sovne kjapt om kveldene hører jeg mye på en Norsk artist som heter Øystein Sevåg og da kanskje spesielt mye fra albumet “Visual”.

Er jo også noen enkeltsanger fra enkelte artister som jeg også har ligget i min playliste i lengre tid:
Bertine Zetlitz og Prepple Houmb med sangen “Sett at vi sier det sånn”
Aurora med sangen “Half the World Away”
The Guild med sangen “I’m the One That’s cool” (skrevet og sunget av Felicia Day, dersom noen kjenner henne…). Flott sang om å være geek :slight_smile:
Hanne Leleand med sangen “Divided Soul”
Peter Hollens med sangen “Hobbit Drinking Medley” (feat. Hank Green, Youtuber kjent fra blandt annet Vlogbrothers)
Rag’n’Bone Man med sangen “Human”

Men har jo en rekke andre artister jeg stadig vekk kommer tilbake til slik som Chisu som er Finsk. Skjønner ikke ett pøkk av teksten, men fantastisk musikk likevel :slight_smile:
Babymetal som synger på Japansk og som jeg heller ikke skjønner ett pøkk av (hmm… er det noe som går igjen her tro?)

Bertine Zetlitz, Maria Mena og Katie Melua er også artister jeg stadig vekk kommer tilbake til og har mange album med dem.

Om dere har lyst å se litt merkelige videoer også kan dere sjekke ut blandet annet

Duck sauce sin big bad wolf (denne er litt på kanten om du blir lett støtt)

https://m.youtube.com/watch?v=XKMoVAObbhE

DIE ANTWOORD - PITBULL TERRIER
https://m.youtube.com/watch?v=JvMXVHVr72A

Aphex Twin Har jo en hel haug, men tar frem windowlicker

https://m.youtube.com/watch?list=PLfOVYq9bSDAEZlIRQHvpiettzQWmRCRk1&v=UBS4Gi1y_nc

Og ikke minst siden dette er Brikkelauget

The White Stripes - “Fell in Love with a Girl” Sympathy for the Record Industry

https://m.youtube.com/watch?list=PLfOVYq9bSDAEZlIRQHvpiettzQWmRCRk1&params=OAFIAVgK&v=q27BfBkRHbs&mode=NORMAL

Steinar

Da jeg var ferdig med ungdoms skolen i 1980 kom albumet The Wall ut med det
beste bandet gjennom tidene Pink Floyd et av rockehistoriens største suksessband og har solgt over 200 millioner album over hele verden.
Sitter å hører på Comfortably Numb utgitt fra samme album i 1979.
[youtube]vi7cuAjArRs[/youtube]
:smiley:

Perfekt til LEGO bygging for oss datanerder som vokste opp på 80- og 90-tallet:

http://www.slayradio.org Home of C64 remixes.

Har selv vokst opp med c-64.
Har forsatt orginal maskin+over 100 spill til den.
[youtube]4qsWFFuYZYI[/youtube]

Er musikk nerd 110%, fikk høre det fra itavisa gjengen jeg var det, jeg hører på Blues… Rhythm and blues…
Rockabilly Boogie woogie Rock and roll 1960.Hard rock Glam rock…kiss Heavy metal Dead metal Thrash metal Folk metal punk …

hva jeg liker er …TCB hillbilly cat Elvis Aaron presley the king of rock roll, chuck berry, …the killer Jerry le lewis, Fats Domino, Eddie Cochrans, Bill haley, Cliff Richard, The beatles, ABBA, The Beach boys, Everly Brothers, Little Richard, jive bunny and the mastermixers, buddy holly

DDE, Ragga rockers, Jokke valentinerne, Dum Dum boys, CC Cowboys, TNT, Vazelina bilopphøggers, Ole IVARS, new jordal swingers,

FRONT 242, dowster å vagabond,

KISS Acdc twister sister, møtely crue, Metallica, judas priest, iron maiden, sepultura, status quo, Led Zepplin, Black Sabbath, Guns n’ Roses, Poison, Sixs pistols, Leo Moracchioli Motörhead, Pantera, Black ingvars, tindrum, children of bodom, DEAD, w.a.s.p, Alice Copper, Van Halen.
2CELLOS,
OZZY OSBOURNE
Emil & Dariel, hevy på cello samme som 2CELLOS,

Kiss er stor fan av kiss alive Kiss army
Paul Stanley The Starchild…
Gene Simmons The Demon Dr. Love God of Thunder…
Peter Criss The Catman…
Ace Frehley Space-Ace

open.spotify.com/album/6722nY178mLes49GPldnjj

For meg går det for det meste i Country og irsk folkemusikk.
Særlig Johnny Cash hører jeg på ofte.

Jeg oppdaget for noen uker siden et band fra Finland kalt Steve & seagulls med en helt fantastisk banjo spiller, bare hør her youtube.com/watch?v=e4Ao-iNPPUc

Da får jeg anbefale det som akkurat nå dukket på min tilfeldige spilleliste, The Waterboys, og spesielt albumet “Fishermans Blues”, som er sterkt inspirert av irsk folkemusikk.

open.spotify.com/album/6inOkfdsIBoGyRtR3O8Gwj

Good gammel rock and roll
Red hot mats
open.spotify.com/album/27eWDVyQQCbC5ImsS3sxi1
Den andre oppdaget jeg i går han sang tutti frutti det we QUEEN YEAH good sanger
wow jeg er musikk gal.
open.spotify.com/album/3BuEiPtiFc0kcnZvURQpn8