Hva er verdt å få med seg i København?

Får noen timer å slå hjel på egenhånd i København neste uke. Jeg skal selvsagt en tur innom Lego Store, men spørsmålet til dere er om det er noen andre butikker eller forsåvidt andre Lego relaterte steder som kan være verdt å få med seg? Noen som vet om andre butikker som har PaB? Finnes det noen butikker som ligner Outland, som kanskje kan ha noen eldre sett?

Alle tips og vink mottas med stor takk!

Ikke Lego-relatert tidsfordriv, men det er vel Julemarked i Tivoli nå. Koselig bare å tusle rundt mellom bodene der.

Begynner å bli en stund siden siste Køben-tur, men kan prøve å komme med et par tips.
Mener lekebutikken Hamleys lå i kjøpesenteret Magasin som ligger rett ved Kongens Nytorv sist gang jeg var i København, men det ser ut til å ligge i 3. etg. i kjøpesenteret Illum nå (kart). Har ikke vært i Hamleys Illum-filialen, men det kan muligens være verdt en titt. Det ligger for øvrig også en Hamleysbutikk i (evt. ved) Tivoli utifra kartet på deres hjemmesider.

Ligger også en BR Leker et stykke oppi Strøget (på Tivoli-siden), samt en BR rett over gaten for Magasin samt en inne på Magasin. Snakk om å legge butikkene tett… :slight_smile:

Er Disney-produkter interessant, ligger det også en Disney Store i Strøget ved Amagertorv (kart).

Hva mat angår kan Cafe Norden trygt anbefales, god atmosfære og veldig god mat (kart…ish).
Ellers er det jo alltid ålreit å ta en pils i Nyhavn (selv om jeg ikke har noe spesifikk anbefaling vedr. serveringssted der).

Og støtter for øvrig Sjantens forslag; Tivoli er trivelig i desember. :slight_smile:

Takker for mange gode forslag, var flere av disse jeg ikke visste om.