Hva er din største LEGO inspirasjon?

Tenker på den som har gjort det aller største inntrykk på deg noen sinne, og kanskje din største kilde til inspirasjon.
Her er iallefall min:

Handler ikke det der stort sett bare om å ha nok klosser? Imponerende nok det, for så vidt, men.

torerik wrote:
Handler ikke det der stort sett bare om å ha nok klosser? Imponerende nok det, for så vidt, men.
Skal nok litt mer enn som så til....

Hva da?
Det er noe planlegging, men den er ikke all verdens krevende med en ren SOT-konstruksjon. Ellers kan man dele opp bygget i ganske få unike deler, som er multiplisert opp for størrelse.

Hehe Wink Virker som du har serdeles høye krav til din favoritt. Kunne du vist oss den?

Det som gir meg størst insipirasjon, er saker og ting som finnes ute i samfunnet. Bygninger, biler, tog. Jeg ser det for meg i hodet og prøver å finne løsninger på å få de samme formene og/eller funksjonene i klosser.
Det er i hvert fall hva jeg gjør om jeg går tom for insipirasjon når jeg sitter i MLCad (har blitt en stund siden).

Freddie wrote:
Det som gir meg størst insipirasjon, er saker og ting som finnes ute i samfunnet. Bygninger, biler, tog. Jeg ser det for meg i hodet og prøver å finne løsninger på å få de samme formene og/eller funksjonene i klosser. Det er i hvert fall hva jeg gjør om jeg går tom for insipirasjon når jeg sitter i MLCad (har blitt en stund siden).
Skal en dag gjøre det samme som deg. Men er for tiden for opptatt med byen min. Har kanskje lyst å lage slottet, men den er kanskje litt oppbrukt. Men plutselig finner jeg nok den ideelle bygning Smile Har du en favoritt LEGO kreasjon da?

Morsomt at du nevner det, for det har jeg faktiskt ikke. Det er veldig mye der ute som jeg liker, og jeg har ingen spesifikke kreasjoner som jeg liker bedre enn andre.
Jeg titter derimot på andres teknikker og på hvordan de løser problemer; f.eks vår egen UB’s avrundede hjørne, som jeg synes er en fantastisk løsning:

Ellers lar jeg min egen fantasi stå for mye inspirasjon, det hender nemlig at det plutselig dukker opp noe i hodet mitt, og så skriver jeg det ned, eller tegner en skisse på ruteark for å dokumentere teknikken om jeg ikke har adgang eller tid til MLCad.

Oi, spennende vinkling du har! Smile
Er vel 2 nivåer, kan man si. Og du/dere er på et langt mer professionelt nivå enn meg.
Skal si den løsningen der oxo inspirerte meg. Regner med at han har brukt (Hinge plate 1 x 4) i bunn. Har du en link til en ferdig bygning med denne vindusløsningen?

Takker! Smile

Daniel wrote:
Skal si den løsningen der oxo inspirerte meg. Regner med at han har brukt (Hinge plate 1 x 4) i bunn. Har du en link til en ferdig bygning med denne vindusløsningen?
Jeg har brukt 1 x 4 hinge plate i mellom vinduene, slik at vinduene og døren står rett på fortauet. (som er laget av tiles) Bygningen er ikke ferdig ennå, men jeg skal prøve å få det til.. Rolling Eyes Når det gjelder min favoritt.. Så har jeg ikke en spesiell kreasjon jeg liker bedre enn alle andre.. Men Matija's teater er jo helt klart fantastisk. Smile

Størst inspirasjon?
Nja, si det.
Her er i alle fall en masseprodusert godbit, Road Hero (8664) fra 2006:

Denne finner jeg såpass bra at jeg persoling betrakter den som en verdig arvtager til de “små” legobilene fra 70’tallet (f eks 410, 425, 435, 460, 485). Det som kan kritiseres er valg av hjul. Bygg denne om med blandt annet tvillinghjul fra 70’tallet, og den blir en juvel.
Jeg fant det litt trist at Road Hero forsvant diskret fra hylleutvalget. Imidlertid ser jeg i dagens sortiment at designet til de grader er blitt resirkulert (8134, 8147), så det er visst også andre som er begeistret for dette designet…
tveit

Sitat:
"UniqueBuilder"]Takker! Smile Bygningen er ikke ferdig ennå, men jeg skal prøve å få det til.. Rolling Eyes
Your welcome Smile Må si fra da. Stor tro på en flott bygning!
tveit wrote:
Størst inspirasjon? Nja, si det. Her er i alle fall en masseprodusert godbit, Road Hero (8664) fra 2006:
Steike! Den var pinae søt Smile
UniqueBuilder wrote:
Men Matija's teater er jo helt klart fantastisk. Smile
Heh, takk Smile Vi får håpe det blir noe av det snart! *hate tullreglene* Selv vet jeg ikke hva som var min aller største inspirasjon, må være en blanding av byer og enkle modeller jeg hadde sett på BrickShelf, men kan ikke tenke på noe spesifisk.

Det må være denne: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=150408

Tekno wrote:
Det må være denne: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=150408
Den der er helt sinnsyk! Lurer på hvor mange klosser som ble brukt... Urk, 200.000 klosser sto det ja:P