Hugin og Munin

Har hatt lite ideer i det siste, men for et par uker siden løsnet det. Vanligvis bruker jeg mye farger, så hvorfor ikke prøve å bygge noe ensfarget som kun kan spille på form og struktur (gullrammene er forsåvidt i samme gate, men de er ganske enkle byggverk). Svart er fint, så jeg bygget en ravn. Nå går det strengt tatt ikke an å ha bare en ravn, så jeg lagde en til. Begge fuglene har sammenleggbare vinger, hale som kan spres, hodene kan vris og beina vippes bakover, slik at de kan stilles opp både sittende og flyvende. De har ulik kroppsform som kommer best fram når de sitter. Hengslene i beina blir litt slarkete for så tunge kropper, så de trenger litt hjelp for å holde seg på beina over lengre tid.

Her er den litt innadvendte og skeptiske Hugin

Hugin by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Og den mer selvsikre Munin

Munin by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Hugin and Munin by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Når de skal “fly” trengs litt støtte under vingene og festing av de ulike seksjonene i vingene. Det må også fjernes to klosser for å få beina bakover.

Hugin and Munin by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Hugin - flying by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Hugin - flying by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Birgitte

Kule fugler :slight_smile: :slight_smile:

Kjempefine! Digger fuglene og spesielt når de er Odins følgesvenner

Utrolig fine, du er flink til å trylle frem liv & personlighet i dyrene dine! Liker spesielt godt måten du har løst brystfjærene på, “spot on”!

:open_mouth:

Fantastisk! En sånn hadde gjort seg sammen med Lego Birds fuglene, selv om denne virkelig tar det noen steg videre.

Har du noen planer om å lage instruksjoner? :wink:

Kjempe kule ravner! Elsker fugler!

Knallfine!

Imponerende bygg - og imponerende fotografering (bare sort på sort blir ofte veldig… sort) :smiley:

Herlig!

Så stilige, Birgitte. :smiley:

Wow. Du tryller igjen frem noen flotte ravner i ditt spekter av forskjellige dyr. Fantasi eller ikke.

Hei igjen, og takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Tror ikke jeg hadde klart å lage instruksjoner til dem. De er bygget sånn litt etter hvert med å prøve seg fram. Kroppen til Hugin er delvis laget rundt en 2x2 kjerne med brackets, ut i alle retninger og så låst sammen igjen…så nei :slight_smile:

De er fotografert på mørkgrå bakgrunn med svakt lys for å få lite kontrast og reflekser. Og så er de redigert som bare tusan for å se bra ut.

Det er flott å ha så kreative jenter i Brikkelauget. Jeg er ennå engang imponert av hva du får til.

kletvoldlego/Mogens

NB! Ser vi deg på Mountain Brick 2019, 2. og 3. mars?

Nice!
Må bare henge meg på, imponerende bygg og imponerende fotografert! :smiley:

Disse er utrolig stilige og imponerende livaktige, spesielt til å være bygd med kantete klosser! Og som det har vært nevnt tidligere her: Veldig godt og stemningsfullt fotografert (og redigert).

Utrolig!
Likte veldig godt at du har klart å få en personlighet på de to fuglene. spesielt da det er noe man ofte ser på intelligente fugler, slik som ravn.

Gratulerer med å få fuglene med på brickvault;)
https://m.youtube.com/watch?v=Q6acrH5IR0o