Hobby utstilling i Tromsø

Meget bra utstilling. Masse artig å se på…

Jeg såg Matija nevne batteritog i en annen tråd og kom plutselig på at jeg glemte å nevne en ting i forbindelse med denne utstillingen:

Vi hadde jo flere IR-tog tilgjengelig under utstillingen, de fleste stod stille, mens det var bare ett passasjertog som surret rundt hele tiden. Det var for det meste kun det ene toget som ble brukt. Jeg hadde ikke satt i nye batteri, men hadde ikke brukt toget så veldig mye fra før heller. Men første dag gikk toget i ett strekk i 4 timer, neste dag var det ikke i bruk hele dagen men kansje totalt 3,5t. Merket kun på slutten at batteriene begynte å bli svake.
Så disse batteriene i disse togene varer lenge!

Kom meg aldri så langt at jeg fikk styrt det fra NXT’en under utstillinga. Hadde programmet nesten klart men trengte mer tuning og fininnstilling på sensorene, så det ble ikke brukt under utstillingen. Vi kjørte bare toget manuelt de få gangene vi trengte å justere det.

Husker meget godt de evigvarige batteriene på det toget. Det gikk og gikk, og kun mot slutten begynte det å gå saktere. Merkelig nok gikk toget raskere i revers enn forrover med de nesten så utslitte batteriene :laughing: