Havn for Imperial Flagship

Fy flate for et kult prosjekt. Trodde jeg hadde lagt inn en kommentar før, men det har jeg visst ikke.

Hvordan går det i byggeprosessen? Har du fått gjort mer? Flere bilder?

Likte spesielt godt hun dama som sto å så utover fra det huset, samt husene (byen) som nesten tyter ut av fjellet. Utrolig bra overgang!

Da er denne fødselen over. Jeg er godt fornøyd med resultatet, selv om det er mange ting jeg ville gjort annerledes om jeg skulle bygget på nytt. Jeg har lært enormt mye underveis. Ikke minst at å jobbe med så store prosjekter er enormt tidkrevende.

Det jeg føler jeg fikk til:

  • Skape en “naturlig feeling” for omgivelsene rundt Imperial Flagship.
  • Greit kompromiss mellom realistisk og LEGO-leke-verden
  • Bygge modularisert
  • Gi liv ved å lage tydelige høydeforskjeller
  • Skape et hetrogent bybilde hvor bygningene har “naturlig” dukket opp etter som havnen har vokst
  • Graveringene Matija gjorde er veldig veldig bra. Løfter moc’en.

Det jeg sliter med / ikke er fornøyd med:

  • Bygninger og detaljer blir veldig “flate”. Jeg sliter med å puste liv og realisme inn i kreasjonene slik som f.eks. shutinc, cecilie og F0nix får til
  • Føles fortsatt veldig firkantet
  • I og med at prosjektet gikk over så lang tid, og at jeg ikke ante att det skulle bli så stort da jeg startet er det et slags gap i stil mellom de første modulene/husene og de siste.
  • Vannet er utrolig kjedelig. Jeg kan skylde på at jeg har veldig lite brikker som er egnet til vannlaging. Definitivt noe å forbedre.
  • Fjellsiden ble stor og veldig dbg. Neste gang vil jeg live opp denne mye mer. Men å endre på den har vist seg å være smerefult.
  • Non-slope takene mine er primitive og må forbedres.
  • Bildene er dårlige. Jeg burde kunne ta bedre bilder enn dette. Men tidspress ødelegger. (kan bare ta bilder etter at Teo har lagt seg og før jeg må legge meg. I den perioden må jeg rydde stua, sette opp bakgrunn. Bære inn hele konstruksjonen, sette opp “liv og røre i gatene”. Sette opp blitzer. Ta bilder. Og så pakke alt bort og restore stua. Sukk)

Bilder:

Dette er veldig flott! Du må ikke være så hard med deg selv :slight_smile: Du har fått inn masse flotte detaljer, og det er mye å se på og like her. Hvis jeg skulle påpeke en ting som du kan gjøre noe med for å gjøre det mindre flatt, så er det bakken din der du har en gazillion med 1x1 round plates. Det blir rett og slett for jevnt mønster. For å få et mer naturlig preg på det, så kan du f.eks legge noen flere av dem i “krysset” mellom de på det nederste laget (slik som en femmer på terningen). Dette vil skape litt ujevnheter i høyden. Du kan også bytte ut endel av de runde platene med ikke-runde 1x1 plater, og hvis du ser for deg at det også kan være større steiner, så kan du spe på med noen 1x2 plater, eventuelt også 1x1 tiles og 1x2 tiles (og til og med 2x2 round tiles funker fint). Da blir det ikke fullt så jevnt mønster :slight_smile:

Men ellers syns jeg du har mange flotte bygninger, og det er bare tull at du ikke får til å lage liv :slight_smile:

Enig med Cecilie. Flott MOC, verdig all innsatsen og de fine bildene for oss til å se på.
Brikk videre!
Baard

Jeg er mektig imponert over denne GIGANTISKE modellen og jeg er ikke enig med deg i at det ser flatt og kjedelig ut. Du har fått inn mye liv i gatene og rundt husene. Det er naturlig at det vil være noe stilforskjell mellom husene, slik det også er i virkeligheten. Det legger bare til på helhetsinntrykket og gir en mer ekte følelse over det hele.

Synes du har fått til mangle flotte detaljer og de er en fryd å feste øynene på! Godt jobbet og jeg ser frem til flere kreasjoner fra deg! :smiley: Takk for at du deler denne med oss!

Flott moc Gahrian :smiley: Du er alt for “hard” mot deg selv. Dette er virkelig bra og med mye liv og enig med de andre innleggene at det ikke er flatt. Gleder meg til å se den i virkeligheten.

Helt enig med morty, du er for hard mot deg selv. Dette er akkurat passe balanse mellom detaljer og store flotte bygg. Det gjør det mye mer realistisk.
Og at det er litt forskjellig stiler på husene var faktisk en av de tingene jeg likte best. Det viser at det er som du sier en by som er blitt bygd opp etterhvert, og ikke bare plutselig blitt til. Det er jo en helt naturlig evolusjon som er i alle byer selv i dag.

Og ikke se på meg, jeg bare kopierer virkeligheta og eier ikke fantasi. Dette kan du være stolt over da du har brukt fantasien og skapt noe som ikke eksisterer i virkeligheta. Eller gjør det kanskje det likevel? Er litt usikker der…

Uansett, dette er en fantastisk MOC, som har vokst noe grasalt siden vi først så bilder av den havna :slight_smile:

Wow, dette var skikkelig konge. Syns bygningene var veldig flotte og passet fint inn i terrenget. Likte spesielt også de hvite murene. Gratulerer med forsiden på Eurobricks også. Fantastisk flott byggverk.

Ville bare si at dere må se på Eurobricks.com
Frontpage :smiley: :smiley: :smiley:
Wow!
Stå på!

Havna di fortjener så absolutt en plass på førstesiden til Eurobricks, slik at flest mulig får se denne fantastiske kreasjonen du har satt sammen! :slight_smile:

Havna fortjener å bli med til Skærbæk også. :wink:

Hellige sykehus! :open_mouth: Dette er jo bare fenomenalt :smiley: