Havn for Imperial Flagship

Da gikk jeg helt tom for kritiske brikker, så mens jeg plasserer og venter på nye bricklink ordre tenkte jeg å poste noen bilder så jeg kan få noen tips.

Om denne kreasjonen.
Dette er høyresiden av en bukt.
Innerst i bukta (mot venste på bildene) skal det ligge en liten by (vet ikke om denne blir med i moc’en.
Mot høyre er ut mot havet.
“Moloen” som dere ser begynnelsen på skal fortsette ut til en liten steinete øy, med en kanonpost ytterst.
Oppe på fjellveggen skal det bli en hvit mur med kanon posisjoner ytterst (der brikkelauget figuren står) og et fort/kommandpost oppe på toppen.

Den er i dag 2 x 48x48 med 3 x 32x32 blå plater forran. Jeg skal ha minst en 48x48 med tilhørende vann “innerst” i havnen (mot veggen) og en rekke til med blå 32x32 ytterst. (mesteparten av denne blir jo bare hav.
Hele målet er å lage en havn for Imperial Flagship.

Jeg har så og si ingen 1x1 round bricks i lbg, så “svingen” på moloen skal ha dette, ikke de rare fargene som er der nå.
Jeg skal dekke hele moloen med en mix av lbg og dbg 1x1 round plates.

Veldig mye er halvferdig - dette er work-in-progress, men tenkte jeg skulle be om litt feedback allikevel. Alle tilbakemeldinger tas imot med takk. Ingen grunn til å være overhyggelig, si det du tenker så jeg kan lære og forbedre meg.

Dette såg jo veldig bra ut. Kansje litt mye ensfarget det berget der? En liten grønn moseflekk innimellom og kansje en light bluish gray brikke her og der?

Ett annet tips kan vel være å lage en bitteliten bekk som renner ned der over berget, ville jo vært naturlig at vannet som kommer fra fortet på toppen renner nedover berget? Tenkte bare at det ville gi litt flere detaljer i den ellers så “forknudrete” men grå fjellveggen :slight_smile:

Hva med en liten hemmelig inngang helt nederst? Kanskje en sånn tunnell helt nede ved havnivå? Med gitter foran…

Takk for feedback!

Enig i at det blir litt kjedelig og dødt. Men er jo en fjellvegg som er under harde forhold fra vind og vann. Men ja, litt vegetasjon hadde gjort seg. En dør ned til “under brygga” hadde gjort seg også. Gode forslag.

Nå venter jeg bare på lønning så jeg kan få lagt inn nye bricklink ordre.

Takk igjen

Detta blir knall bra =) gleder meg til den er ferdig =)

Liten oppdatering med de siste dagers arbeid. Det er fortsatt mye igjen og mange brikker jeg mangler, men det går fremover. Alle kommentarer tas imot med takk.

Liker veldig godt hvordan du lager de hvite rekkverkene på. Får en veldig middelhavs / karabisk (eller hvordan nå det staves) følelse av dem.

Veldig imponert over resten av modellen også.

  • på bekken like under treet, den bryter opp muren påen veldig bra måte!

Deinn var flott, du

Dette blir en kjempeflott havn! Nede på havnen hadde det vært kjempeflott med flere detaljer. Lykter, tønner, esker som skal ombord. Jeg kan se det for meg, blir helt sikkert flott når du blir ferdig!

Da er det på tide med en liten oppdatering på denne.

Langt fra ferdig, men har skjedd en del siden sist, og nå gikk jeg tom for bordplass, så det var en naturlig milepæl.

Har bestilt et par skilt av Matija for å friske opp litt. Det skal MASSE mer “fyll” i byen. Tønner, mennesker, effekter, en kran +++ Men jeg kan ikke ha alt det dillet fremme når jeg jobber med den.


Den nye delen siden sist, sett fra havet.


Oversiktsbilde fra venstre. Ja, den lampa er alt for lav for denne MOC’en :slight_smile:


Oversiktsbilde fra høyre. Legg merke til semafor tårnet oppe til høyre. Veldig fornøyd med det.


Den nye delen, med stall til venstre, armory fremme med vakter og tre hus oppover skråningen.


Nærbilde av et av husene.


Her kan hun følge med på den travle havna


Oppstillings og seremoniplassen.


Semafortårnet med huset til kommandanten til venstre.

Vil veldig gjerne ha tilbakemeldinger. Ærlige og rett frem.

Helt utrolig hvor bra det blir =)

Eneste jeg så som kunne vært bedre er kanskje klokka? kanskje litt liten klang i den om man skulle varsle hele havna?

Helt flotters =) gleder meg til å se den på den japancomiccon vi skal på…

Takk for feedback. Mener du klokka bør være større, eller plasseres nærmere kanten så den rekker lengre ?

litt liten ja :wink:

utvida med en round 2x2 plate eller 2.

Bjella kan jo også lages av en bøtte som henger opp-ned slik som i Fire Brigade settet :slight_smile:

Dette blir utrolig flott
Er enig med de andre om bjella, burde få en revurdering Men ellers en veldig flott MOC!

Fin MOC, gleder meg til skipet skal ankre opp, det kommer vel bilder av det også :wink:
Bård

Da har jeg begynt på en ny rekke med 48x48 på venstre siden, så det blir litt mer pondus på byen. Morty var innom og gav meg en rekke gode tips til utbedringer.

Nåværende plan:

  • Utbedre bjella (gold parts bestilt)
  • Friske opp fjellveggen litt med noen andre farger, så ikke det er helt dbg
  • Legge til en elv som renner ut i havna på venstre side
  • Legge på en lastekran
  • Legge til en brønn i byen
  • Montere opp de flotte nye skiltene Matija har gravert til meg (Takk!!!)
  • Gjøre semfaor tårnet litt smalere og kanskje noe høyere

Flere utbedringer tas imot med takk

Baard: Javist! Imperial Flagship er jo grunnen til at denne havna eksisterer, det skal bli med bilder av den.

De første bildene av skiltene Matija har laget. Løfter MOC’en betraktelig!

Supert med skiltene =)

men er det non-LEGO man ser i deres hender? :wink:

Det er nok litt Brickforge godsaker ja…