Halloween 2013: "Knask eller knep"

Lite kreativt navn på for sen posting…har jo bare hatt x-antall uker å bygge på… Tar en spansk en og håper rotte unskyldningen min godtas (rotte i kjeller’n i helga, så bygging ble nedprioritert:)

Navn og beskrivelser har ingen rot i virkeligeheten, og må derfor ikke forveksles med virkelige personer.
Lysene er forøvrig LEGO sine “gode gamle”, og selv om det vises litt dårlig blinker det ene lyset da pæren er i ferd med å gå:p

Anne Cecilie, Karl Morten og Are Håvard hadde hatt en fantastisk kveld så langt. Lite visste de om farene som truet under bakken som om litt skulle sette en brutal stopper for kvelden.
De var på vei inn til alltid hyggelige Bård Helge som hadde forberedt seg gjodt med flygende spøkelse, mumie og mengder med snop. Spesielt fornøyd var han med hodene langs stien opp til huset.

Anne Cecilie hadde fått seg nytt dinosaurkostyme, og gikk rundt å brølte og brølte. Karl Morten hadde kledelig fått på seg klovnekostyme og var virkelig gira for kvelden, mens Are Håvard var mest opptatt av bananen han hadde med seg.

Ungene fikk ikke lov å gå alene, så Kjell Erik hadde kledd seg ut for å bli med de. Han hadde funnet det han mente måtte være et virkelig hipt og kult kostyme; Jar Jar Binks…

Bård Helge venter i spenning på mere besøk.

Nille hadde spøkelser til 29,- pr stk, Bård Helge hadde kjøpt 20 stk men siden han hadde brukt hele dagen på å henge opp ett sparte han resten til neste år.

Bård Helge hadde alltid lurt på hvor den forrige huseieren egentlig blei av. Matija Reier skulle i løpet av kvelden dukke opp igjen, og kreve tilbake boligen sin.

Geita Harald hadde nok en gang klart å snike seg inn i hagen til Bård Helge, og tok nå knekken på de siste blomstene.

Kompisgjengen hadde så langt hatt en topp kveld, da Ole Asbjørn allerede var på god vei opp stigen mens Arild Henrik sleit med farten da kroppen hadde blitt stivere og stivere de siste årene.
Jens Øyvind hadde dratt fram gullsverdet og var virkelig klar for resten av kvelden. Terje Sigurd tok en pause da han ikke var helt ferdig med ungene fra den forrige ungeflokken.

Ole Asbjørn i godt driv opp stigen. Han gledet seg utrolig til å sprette fram og se de skrekkslagne ansiktene til ungene.

harald-

kjempefin, likte spesielt hånden opp av bakken og undergrunnen, mange flotte detaljer

Steinar

Stilig! Liker spesielt fortauet, hånda i plenen og geita. :laughing:

Prikken over i’en hadde jo vært å ha en rotte i undergrunnen… :wink:

Kreative navn altså :laughing:

Jeg ga vel ikke en veldig nøyaktig frist, og “rotte i kjelleren” er vel bare en marginalt dårlige unnskyldning enn “bikkja spiste hjemmeleksene”, så det får gå for denne gangen :stuck_out_tongue: (hvis ikke de andre deltagerne protesterer høylytt på denne forskjellsbehandlingen …)

Prikken over i’en er lysene under bakken :smiley:

Likte ideen av bruken av mursteinen som belegnings-stein! Genialt! :smiley:

Nydelig fortau - det la jeg ikke merke til før jeg leste svaret til Andrew - meget kreative navn og mye god humor. Dette var stilig!

Men hvorfor drar Are Håvard på jakt etter godteri hvis han er så begeistret for frukt? Merkelige greier.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger:D

Argh, glemte å ta bilde av den. Den er ikke i undergrunnen, men på den siden av huset som ikke hvises, hvor pipen er. Der er den med en liten LEGOkloss:/

Are Håvard har så veldig lyst til å være en av gjengen, og ofte blir han da med på ting han egentlig ikke liker;)

Typisk Are Håvard.

Liker at min navnebror står og gjemmer seg litt bak døra, høres ut som det mest fornuftige man kan gjøre med dette scenarioet…
Stilig moc, kult fortau
Bård