Hagelandskaper

Jeg har nå skaffet meg en hagejernbane i Lego! Jord, steiner og planter (Ikke lego), Lego skinner, signaler, folk, telt, hus, kjøretøyer, postkasse og søppelbøtter, det kommer nok mer Noen ideer?

En ting først: hvor er bildene! Smile
Men nå seriøst - det viktigste jeg kan komme på er å passe på at det er beskyttet mot sola og regn.

Skal legge ut bildene nå på brickshelf. Jeg bruker skinner uten strøm Laughing

Flotte bilder på Brickshelf nå fra hagejernbanen.
Fikk litt sånn “Legoland” feeling. Artig med sitt eget lille Legoland i hagen.
Ett tips for å få minifigurene til å stå er å bruke en tanstikke i ene foten og ned i bakken, eller aller helst en ståltråd som du bøyer på toppen slik at den akkurat går inn i foten. Så står figurene støtt.

Er enig med F0nix, det gir slike “Legoland” vibber den jernbanen din.
Du er vel kanskje også en av de første som jeg har sett sette opp en LEGO-basert jernbane i hagen, de fleste andre mistenker jeg å bruke ett annet merke, som Märklin og skala 1, og så bygger de nye togvogner oppå flatvogner. Ser flott ut det óg, men er litt juks.

Arkitekten wrote:
Skal legge ut bildene nå på brickshelf. Jeg bruker skinner uten strøm Laughing
Det var ikke strøm jeg først og fremst tenkte på, mer at jeg er litt usikker på hvor godt LEGO tåler alt det uten å være beskyttet. Flott opplegg, forresten! (skulle bare ønske du lagde mindre versjoner før du lastet dem opp på BrickShelf, det ville hjulpet mye).

God ide det med tannpirkere Wink I går så satte jeg på: bussholdeplass, mere stein, gjerde ved huset og parkdam. Smile Skal prøve å forminske bildene og legge ut nye.

Jeg har rivd den gamle, dro til Legoland, kjøpte masse klosser og nå bygger en ny forbedret versjon! Har holdt på i fire dager nå og er ennå ikke ferdig.


Beklager for å vekke tråden til live men synes ikke jeg skulle lage en ny tråd på Galleri forumet…

Vel, nå har jeg endelig fått somlet meg til å legge ut forminskede bilder + noen nyere jeg lenge har tenkt på å legge ut. :laughing: Siden det har vært over 3000 som har vært på folderen, 1600 på første bilde så viser det at det er (ihvertfall var) intresse. Tenker å kanskje begynne med ny når snøen blir borte. :stuck_out_tongue: Dere kan jo ta en titt når folderene er gyldige. Og jeg har også laget en dittdatt folder, MiscMOCs, under Legoland folderen min. Håper dere liker dem.

Hagejernbanen

MiscMOCs

Jeg har slettet den gamle hagejernbanefolderen, laget en ny der jeg har lagt ut den nyeste versjonen. Ta gjerne en titt. :wink: