Guinness Verdensrekord på verdens længste togbane

Hej alle medlemmer i Brikkelauget.

Den 10-12. Maj 2013 vil undertegnede og den danske LUG byggepladen lave et verdensrekordforsøg på verden længste togbane. Den nuværende rekord er 2.221,51 meter og den vil vi slå med mere end 1.000 meter. Vi ender på omkring 3.500 meter håber jeg.

Samtidig vil vi præsentere samtlige tog og vogne, som LEGO har udgivet. Vi har faktisk fået fat i alle sammen (mangler kun 1 sæt).

Er der nogle medlemmer hos jer som kan hjælpe jeres nordiske venner med følgende sæt:

24 - bricklink.com/catalogItem.asp?S=24-1

Vi ønsker bare at låne det og vil selvfølgelig passe rigtig godt på det.

Jeg håber på jeres hjælp.

Hilsen

Henrik Ludvigsen

Jeg har fulgt denne prosessen og det er en enorm gjeng som er i sving for å få dette til. De har nå klart å samle 144 forskjellige togsett og mangler kun 1 sett.

Gleder meg til å være med på dette i Danmark neste år :slight_smile:

Lykke til Henrik og Byggepladen!

Nå har dere muligheten til å få en helt spesiell vogn fra verdensforsøket.
Ved å sponse 1000 DKK får dere en vogn og en dvd med matriel fra forsøket 11.mai 2013.

Men det er kun 45 vogner til salgs. minst 3 er solgt.
obs: det beste er å kontakte Henrik per mail, da han bor i danmark.
mail står i dokumentet under bildet.

les mer her

Så har vi bestilt en repræsentant fra Guinness til at dukke op. Hun hedder Kirsty Jane Bennett og vil lande i Københavns lufthavn lørdag den 11. Maj 2013 kl. 9.35 - hun bliver herefter kørt til Broby. Så hun ankommer kl. 12.

Vi behøver lidt hjælp, så kender du nogle som vil hjælpe os. Så sælg gerne en sponsor togvogn - så støttes arrangementet.

Vi har solgt 18 vogne allerede - vi har plads til flere.

Hvis du formidler kontakten til et salg, så kvitterer jeg med et stort TAK - og du får et lod i lodtrækningen lørdag aften om et LEGO-unikum på over 2.000 klodser.

Mvh, Henrik

I kan se alle solgte vogne på byggepladen.dk her: http://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14819&title=stt-vore-spOnsorer

Mvh, Henrik

Hadde det ikke vært en ide å oppfordre sponsorene til å gjøre reklamene mer “togaktige”, altså slik en virkelig godsvogn fra firmaet kunne sett ut? Ta f.eks reklamen for Fur Bryghus, som nå ser slik ut:

Den er IMO ganske rotete og det er umulig å se hva det er når toget farer forbi, i beste fall ser folk flaskene og glassene på høyresiden. Siden det sikkert er mange som vil legge ut youtube-videoer av dette rekordforsøket, burde annonsørene være interessert i å sørge for at logoer etc. er tydelige selv om folk vil fokusere på selve toget mer enn de enkelte reklamene. Jeg tror Fur-vognen kunne sett bedre ut som dette:
[attachment=0]fur-vogn.png[/attachment]En del sponsorer har enkle og rene design, mens andre har klemt inn massse bitteliten tekst som ingen har håp om å se. Jeg tror det er best å velge ut èn ting, som f.eks telefonnummer eller webadresse, og ikke lasse på med gateadresse, e-mail og hele pakka som f.eks Wincubate har gjort. Selv webadresse burde være unødvendig hvis den er åpenbar ut fra navnet.

Jeg sier ikke at dere skal sitte å finpusse disse reklamene, men mer droppe et hint til sponsorene om å studere virkelige godsvogner og utforme reklamen etter det. Å krydre det hele med litt ekstra togdetaljer burde være en ekstra bonus.

Jeg tror ikke reklamehensikten fra den enkelte sponsor er den største her, men det å sponse 1000 kr pr vogn for at prosjektet blir gjennomført :slight_smile: Ellers er jeg enig.

Vi har fået solgt alle vores sponsorvogne (og der er solgt en til Norge).

De kan ses her:

http://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15124&title=sponsor-togvogne

Mvh, Henrik

Da er det bare å gratulere med verdensrekorden på 4000,25 m :smiley:

bambuser.com/v/3580681

Grattis til den danske foreningen Byggepladen og Henrik Ludvigsen spesielt.
Er bra gjort å klare å samle sammen så mange skinner av den gamle typen.

Hvor lang tid tok det for ett tog å fullføre hele strekket? Var det noen som klarte hele strekket uten å skifte batteri?

Selve opbygningen af banen tog 6 timer og 10 minutter (inkl. frokost).

Toget kørte igennem på 3 timer og 44 minutter.

Der gik i alt 93.072 elementer til banen - nemlig

32.000 lige skinner
14.504 buer, ydre
14.504 buer, indre
520 krydsspor
31.544 sveller

I kan se selve annonceringen af rekorden her: bambuser.com/v/3580681

Mvh, Henrik