Green Grocer

torerik wrote:
F0NIX wrote:
At dette settet og CC blant annet er hus og ikke en teknisk konstruksjon viser jo at de iallefall ikke er myntet på bare gutter.
Tekniske konstruksjoner er derimot kun for gutter? Nå får du Anne Jorunn på nakken Wink
Med "teknisk konstruksjon" siktet jeg til "LEGO Technic" sett. Og; neida, det er ANDRE som mener at Technic sett er for gutter, derfor jeg skrev "iallefall ikke er myntet på bare gutter". Selv mener jeg at LEGO er beregnet for mennesker i alle aldre og av alle kjønn. Tilogmed intetkjønn Smile Tilogmed kattene mine liker LEGO, iallefall å ligge oppi esker fyllt med LEGO eller esker som tidligere har inneholdt LEGO... Håper på å få tak ett #10184 Twon Plan sett en gang. Eller flere sett aller helst...
Sniffanolia wrote:
Jeg synes dette byggesettet er helt GENIALT! Bare så synd at min mor mener jeg er for gammel til å leke med LEGO, dette hadde slik jeg ser det vært den ideelle bursdaggaven min om et par ukers tid... Og for noen detaljer! Et fantastisk syn, rett og slett!
He he du får ta en tur hit så skal du få bygge litt med klossene mine da har et par hundre tusen liggende som gjerne har lyst til å bli vist frem på Legoworld. Men pga et uhell for noen uker siden så har jeg beinet i gips og sliter litt tidsmessig he he, er nå sofasliter i 6 uker til får bare håpe hun mor ikke blir mistenkelig når sønnen kommer hjem med vannblemmer på fingertuppene he he.
brickoholiker wrote:
Sniffanolia wrote:
Jeg synes dette byggesettet er helt GENIALT! Bare så synd at min mor mener jeg er for gammel til å leke med LEGO, dette hadde slik jeg ser det vært den ideelle bursdaggaven min om et par ukers tid... Og for noen detaljer! Et fantastisk syn, rett og slett!
He he du får ta en tur hit så skal du få bygge litt med klossene mine da har et par hundre tusen liggende som gjerne har lyst til å bli vist frem på Legoworld. Men pga et uhell for noen uker siden så har jeg beinet i gips og sliter litt tidsmessig he he, er nå sofasliter i 6 uker til får bare håpe hun mor ikke blir mistenkelig når sønnen kommer hjem med vannblemmer på fingertuppene he he.
Å hjelpe og trøste meg! Et par hundre tusen klosser? Shocked Hvor svært Lego-rom har du? Min Lego-by var på temmelig nøyaktig 2,457 kvadratmeter. Din må i så fall være enorm i forhold. Du får ha god bedring med hensyn til både bein og vannblemmer.

Hva er egentlig en “grocer”? Jeg leser om en “grocery shop”. Er det noenlunde det samme som landhandel?

Groceries = dagligvarer. Grocer = forhandler av dagligvarer. Green grocer = forhandler av grønne dagligvarer, altså en butikk med frukt og grønt.

torerik wrote:
Groceries = dagligvarer. Grocer = forhandler av dagligvarer. Green grocer = forhandler av grønne dagligvarer, altså en butikk med frukt og grønt.
Takk for opplysningene! Jeg syntes jeg så noen epler i en kurv, så jeg var inne på tanken om dagligvareforretning.

Oh… jeg trodde “green” henviste til fargen på bygget? Men det er jo mer logisk med “frukt og grønnt” når man ser på innholdet i butikkens hyller og kurver.

Det er det også; det er et ordspill tatt i utgangspunkt på husets farge og butikken i første etasje, for å ikke nevne bokstavrimet.

Men, synes dere Green Grocer lønner seg å kjøpe? Hadde planlagt å kjøpe det til Legolandturen til sommer, men er litt i tvil…

Det er et veldig godt sett, men om det lønner seg å kjøpe det er jo veldig subjektivt. Liker du modellen? Har du bruk for klossene?

Jeg liker modellen veldig godt, jeg ble oppslukt og måtte ha den da jeg så den for første gang (sånn vår det jo egentlig med alle de andre settene også Wink ) he he… Men jeg måtte vurdere mellom CC, MS, TP og GG og fant ut at GG var den beste Very Happy Jeg driver å bygger en bygård som skal passe med den også (ligger i et eget tema)