Green Grocer

Den var jo ikke dum Shocked
Om LEGO fortsetter sånn, vil det jo snart være mulig å kjøpe seg en hel by Very Happy
http://shop.lego.com/Product/?p=10185

Både jeg og Andreas har hver vår sin. Razz
Om du ikke visste det, den er en oppfølger til Café Corner, det ble bekreftet at en til er på vei her.
Det blir en dyr by… Wink

Freddie wrote:
Både jeg og Andreas har hver vår sin. Razz Om du ikke visste det, den er en oppfølger til Café Corner, det ble bekreftet at en til er på vei her. Det blir en dyr by... Wink
Åssen kjøpte du den (om du vil svare da) Wink ? Poste restante via sverige og fra S@H? 1500 kr pluss porto? Kan ikke skjønne annet enn at det lønner seg å bestille den til usa Confused 150 dollar ganger 5,5kr blir 825kr via magnum til norge, inkludert mva blir jo det litt over 1000 kr pluss porto(mulig portoen blir litt dyrere i dette tilfellet), men kan ikke skjønne annet enn at en sparer 4-500kr per eske Shocked Hvorfor er det ingen som bruker denne metoden, noe jeg ikke har fått med meg her Rolling Eyes Takker for tips og råd i denne saken også Very Happy
Don wrote:
Hvorfor er det ingen som bruker denne metoden, noe jeg ikke har fått med meg her Rolling Eyes
Ingen? Hvor fikk du det fra? Razz

S@H ja, ikke den billigste metoden, men den er rask, for å ikke nevne at det er denne metoden jeg er vant til og er trygg på. Den har også vist seg at den er billigere en hva jeg først trodde - betaler med SEK se. Så vidt jeg husker, det blir i ca 1350 NOK/stk, pluss frakt.
Og for å holde oss til temaet, når man først har bygd GG så synes det godt at den er mer påkostet en CC. Det er mer detaljer og en flottere tekstur på bygningen, i tillegg til en påpyntet bakside med en meget solid branntrapp. Noen minus; mellometasjen har litt ensformig bygging, og bygningen i seg selv er høyere en CC slik at det ser litt ubalansert ut når de står ved siden av hverandre.

Matija wrote:
Don wrote:
Hvorfor er det ingen som bruker denne metoden, noe jeg ikke har fått med meg her Rolling Eyes
Ingen? Hvor fikk du det fra? Razz
Om noen hadde brukt den, så regner jeg med de er såpass kompiser at de informerer om det her på forumet Wink
Freddie wrote:
S@H ja, ikke den billigste metoden, men den er rask, for å ikke nevne at det er denne metoden jeg er vant til og er trygg på. Den har også vist seg at den er billigere en hva jeg først trodde - betaler med SEK se. Så vidt jeg husker, det blir i ca 1350 NOK/stk, pluss frakt. Og for å holde oss til temaet, når man først har bygd GG så synes det godt at den er mer påkostet en CC. Det er mer detaljer og en flottere tekstur på bygningen, i tillegg til en påpyntet bakside med en meget solid branntrapp. Noen minus; mellometasjen har litt ensformig bygging, og bygningen i seg selv er høyere en CC slik at det ser litt ubalansert ut når de står ved siden av hverandre.
Takk for svar, hva kommer portoen på det husker du det? Smile Mulig jeg prøver den andre metoden bare på trass, så kan vi få sammenligna og finni ut hva som er billigst.. Det er jo noe alle er tjent med, for er det noe som er sikkert så er det at LEGO koster skjorta her i forhold til i USA...

Porto er 175 SEK, da med ca. 2 ukers leveringstid, det doble for halve tida. Men jeg har opplevd at pakker har blitt levert i løpet av to dager med billigste alternativ…
For et annet eksempel på LEGOs shipping: se her.

Vis jeg da skal kjøpe GG fra S@H må jeg få den levert i sverige og så hente den der ?? (det er jo litt tongvint da LoL)

Hvis det jeg sa her skjer fort, så vil det bli enklere og rasker å bestille
Har desverre ikke rådtil det akkurat nå, må prioritere andre ting Sad
(hvis du lurer på hva det er, så er det dette.)

Det er vell og bra det og ikke minst på tide.
Mer praktisk vil det uansett bli, men tviler på det blir noe billigere morro…
Prisen feks på gg vil sikkert komme på 1500 nok, om en tar det gjennom sverige får en den til 1350 nok(må kjøre og hente den i sverige, så går jo med noen kr der), om en tar det igjennom jet carrier vil en få den til ca 1030 kr inkludert MVA i dagens dollarkurs (må enten hente den i halen eller få den tilsendt med posten, uasnett vil nok portoen bli høyest her)…
Porto kommer i tilleg på alle prisene…

Jeg synes dette byggesettet er helt GENIALT! Og for noen detaljer! Et fantastisk syn, rett og slett!

Eh… for gammel? Jeg tror du og mora di må ta en alvorlig prat Smile

Sniffanolia wrote:
Matija wrote:
Eh... for gammel? Jeg tror du og mora di må ta en alvorlig prat Smile
I følge min mor er LEGO for barn. Jo da, jeg kan si meg enig i det. Men er LEGO bare for barn? Jeg visste ikke at det fantes noen øvre aldersgrense for LEGO... Jeg er snart 24 år og bare for å gjøre det enda mer vrient for meg selv er jeg ei jente. Da blir det jaggu meg ikke enkelt å forsvare sin rett til å leke med LEGO ovenfor noe påståelige mødre. Rolling Eyes
Føler med deg:( Fyller 31 år i morra, og fruen hadde laget middag og invitert 3 gode gamle venner til oss i kveld, uten at jeg visste det...de hadde med en LEGO eske i gave til meg :p
Sniffanolia wrote:
Matija wrote:
Eh... for gammel? Jeg tror du og mora di må ta en alvorlig prat Smile I følge min mor er LEGO for barn. Jo da, jeg kan si meg enig i det. Men er LEGO bare for barn? Jeg visste ikke at det fantes noen øvre aldersgrense for LEGO...
I følge oss LEGO er ikke bare for barn. LEGO har også selv har innsett dette, og selger derfor sett rettet mot voksne - Green Grocer er bare ett av mange utmerkede eksempler av slike sett. For mange er lego et medium - sjekk Nathan Sawayas byggverk - og for andre er lego et ingeniørverktøy hele veien fra hobby-nivå til proff-nivå. F. eks. Mindstorms brukes proffesjonelt i laboratorier på universiteter innenfor fag i robotikk.
Sniffanolia skrev:
Jeg er snart 24 år og bare for å gjøre det enda mer vrient for meg selv er jeg ei jente. Da blir det jaggu meg ikke enkelt å forsvare sin rett til å leke med LEGO ovenfor noe påståelige mødre. Rolling Eyes Jeg er 22 år og økonomistudent, bor hos mine foreldre og skraper sammen nok grunker til en ny bil. Jeg må også fra tid til annen forsvare min bruk av penger på lego - jeg pleier å peke på kreativitetsaspektet til designerene, kunstaspektet (f.eks arkitektur) og ikke minst det sosiale som en klubb gir. At du er jente betyr bare at du blir tatt vare på litt ekstra, ettersom "SheFOLs" er mangelvare. Anne Jorun har sikkert også noe ekstra hun vil føye til her, men jeg synes ikke at du bør holde tilbake på interressene dine bare fordi de er "merkelige" - det er mange nok voksne lego entusiaster som ikke tør "komme ut av skapet" Razz.
Sniffanolia wrote:
I følge min mor er LEGO for barn. Jo da, jeg kan si meg enig i det. Men er LEGO bare for barn? Jeg visste ikke at det fantes noen øvre aldersgrense for LEGO... Jeg er snart 24 år og bare for å gjøre det enda mer vrient for meg selv er jeg ei jente. Da blir det jaggu meg ikke enkelt å forsvare sin rett til å leke med LEGO ovenfor noe påståelige mødre. Rolling Eyes
Først velkommen til forumet "Sniffanolia" Smile Du kan forsøke å forklare for din mor at det er med LEGO som med puslespill, det er satt på en nedre aldersgrense på grunn av vanskelighetsgraden. Men man ser ikke noen ØVRE aldersgrense på puslespill vel (og heller ikke på LEGO)? Og det er jo MANGE voksne som driver å legger puslespill som hobby. Og for å snirkle oss tilbake til topic så kan man jo bare vise til dette Green Grocer settet og Cafer Corner (CC) og lignende sett. De har jo en nedre aldersgrense satt til 16, noe som kun betyr at det er ett komplisert sett som barn under 16 kan få problemer med å bygge alene. At dette settet og CC blant annet er hus og ikke en teknisk konstruksjon viser jo at de iallefall ikke er myntet på bare gutter. Denne serien med sett er nok like populære blant jenter som blant gutter vil jeg tro.
F0NIX wrote:
At dette settet og CC blant annet er hus og ikke en teknisk konstruksjon viser jo at de iallefall ikke er myntet på bare gutter.
Tekniske konstruksjoner er derimot kun for gutter? Nå får du Anne Jorunn på nakken Wink
Sitat:
Fyller 31 år i morra,
Gratulerer med dagen Smile
torerik wrote:
F0NIX wrote:
At dette settet og CC blant annet er hus og ikke en teknisk konstruksjon viser jo at de iallefall ikke er myntet på bare gutter.
Tekniske konstruksjoner er derimot kun for gutter? Nå får du Anne Jorunn på nakken Wink
Eh...er ikke hus og bygninger eksempler på BYGGEtekniske konstruksjoner? Det trenger ikke være av mekanisk art, det er sikkert noe teknisk ved det å feste klosser også... Bare litt filosofisk tankespinn fra min side... Smile

Sjekket nettopp www.lego.com, siktet i sted til # 10184 Town Plan. Det er også et (forholdsvis) genialt byggesett slik jeg ser det.