Grand Emporium + simpsons house

Vil selge 1stk Grand Emporium og 1 stk Simpson house.

Hva er en grei pris på disse? Bygget 1 gang og stått siden.
Tørker støv og tar det fra hverandre og sorterer i poser før salg.
Ingen ekser, men original byggeveiledning følger med.

Kom gjerne med eventuelt bud :slight_smile:

Skambud mottas ved hurtig henting i Sandnes :slight_smile:

Ref Bricklink så ligger billigste komplette Grand Emporium på rett i underkant av 2000,- p.t.

Simpsons House er litt billigere, billigste der er rett i overkant av 1500,-.

Begge eksemplene linket til er brukte sett.

Denne befinner seg ikke i Norge og det kommer da mva i tillegg (+ en porto og mva på den som også vil bli merkbar)
Er det da rett å sammenligne det på pris? Lurer da jeg har noen sett til salgs selv som ingen andre i Norge selger og lurer på hvilke priser jeg skal legge meg på :slight_smile:

Jeg synes det er helt fair å gå ut fra BrickLink-priser, selv om selger ikke holder til i Norge. Det gir et godt inntrykk av hva settene er “verd” på verdensbasis. Jeg sammenligner stort sett med prisene i Europa, da det stort sett er billigere (og raskere) å importere herfra enn fra f.eks. USA. Så må jo folk selvfølgelig sammenligne prisene du legger deg på i Norge med hva det vil koste å importere dem. Om du legger deg litt høyere vil vel ingen reagere på det - kjøper man innenlands slipper man mva, evt. tollgebyr og dyr frakt, stort sett.

Ellers synes jeg det er på sin plass å minne om at dette er et forum hvor flesteparten av leserne er godt over gjennomsnittlig informert om hvor mye ting koster og hvilke priser man kan komme ned på hvis man går gjennom diverse kanaler. Det betyr at hvis man spør hvor mye ting er “verd” vil man få et svar som dem over her. Men prisen medlemmer av Brikkelauget er villig til å betale, kan utmerket godt være langt lavere - har man gode nok kontakter kjøper man sjelden LEGO til “markedspris”.

Fortsatt til salgs? Får ikke sendt PM til trådstarter.

Fortsatt til salgs! Var ikke innlogget når jeg lagde posten viser det seg, send PM til denne brukeren :slight_smile: