Gode tilbud!

Exclamation Warning Exclamation

For dere som er LEGOavhengige, se bort, dette er ikke beregnet for sarte øyne Very Happy
Jeg stakk innom Extra Leker i Tromsø i går ettermiddag og da var det mange tomme hyller å se. Men det var noe som stod ute på “tilbudsplassen” enda. Men det gledelige var jo at jeg så at butikkbetjeninga kom kjørende inn med tre paller med uåpnede LEGO kartonger (altså slik at man ikke kunne se selve settene).
Fant derfor ut at jeg heller skulle komme tilbake når de var ferdig pakket ut.
Kom dit i ettermiddag i dag og da var de akkurat såvidt ferdig, de holdt på å sette prislapper på de siste settene de skulle sette ut og de tre pallene var tomme Smile
Alle hyllene var nå proppfulle av LEGO. Faktisk mange nyheter også. Det morsomste var jo at jeg hadde vært på noen andre butikker dagen før og hadde en god aning om prisnivået. På Extra Leker var det VELDIG mange sett på tilbudspris!! Jeg holdt på å gå berserk. Men klarte å stoppe meg selv og endte opp med ett (sansynligvis siste) sett av 8653 Enzo Ferrari 1:10 til kroner 799,- (tror orginalprisen er 999,-).
Og så kjøpte jeg ett tredje sett med 4886 Designer sett til 399,- (har to fra før). Men jeg såg også ett par av de store slottene i Knight serien til rundt 200kr billigere en prisen i katalogene (som de andre butikkene holder seg til)!! Pluss en masse andre sett til redusert pris.
Dette er helt sikkert ett julestunt fra Extra Leker, og mens jeg plukket settene og var på vei ut overhørte jeg de to av betjeningene som stod å stablet varer at de sa at Viking settene gikk unna som varmt vetebrød på en kald vinterdag. De hadde fyllt opp hyllene helt i går og den seksjonen med Viking sett var den eneste som fortsatt såg litt skrantet ut i dag…
Sånn bare til info…
Kansje vi kan bruke denne tråden i fremtiden til å varsle om gode tilbud og for å varsle om ankomne nye sett i butikker?

F0NIX wrote:
Kansje vi kan bruke denne tråden i fremtiden til å varsle om gode tilbud og for å varsle om ankomne nye sett i butikker?
en slik tråd er mer eller mindre et must her. skift topic til noe mer generelt, feks "gode tilbud"?

En del bra tilbud rundt i Oslo nå også, men det varierer veldig fra butikk til butikk. Standard har en del Bionicle til halv pris, men ellers svært dårlig utvalg. Var vel kun vinterekspressen utover Bionicle-settene. Ellers er det en del tilbud både hos BR Sten&Strøm, Edwis i Byporten og Oslo City. Helst på større sett med avslag på kr 100-300. Riktige Leker hadde kun veil priser, men var billigere på PaB (se annen posting). Smart Club reklamerer fortsatt med stort parti med 50% avslag, men jeg har ikke vært der igjen.

Europris har tilbud på 4414 Creator half tub:
http://www.europris.no/modules/module_123/proxy.asp?C=55&I=240&mid=&D=2
500 standard deler til 149. Ikke rasende billig (Smart Club hadde tidligere i høst 1000 deler til 129), med boksene er veldig praktiske til å lagre Lego i. Ingen vits å stikke innom Europris på Lierstranda; de har ikke flere igjen…

at smart club har hatt 1000 deler til 129 kjenner jeg ikke til, men nå når de har 50% har de jo vanlige bøtter med 500 deler til 129-139 (utsolgt i trondheim).
obs! i trondheim hadde også 500 standardklosser for 139, men det var kun i pappeske.

Edwis i Oslo City og Byporten har 4423, 800 standardklosser i pappeske, til kr 199,-.

Edwis i Tromsø (Jekta Vest) har også slike pappesker med 800 brikker til 199,-
Men nå har jeg ikke plass til mer LEGO Smile
Må kjøpe noe å HA LEGO’en i også…

F0NIX wrote:
Edwis i Tromsø (Jekta Vest) har også slike pappesker med 800 brikker til 199,- Men nå har jeg ikke plass til mer LEGO Smile Må kjøpe noe å HA LEGO'en i også....
Det er her boksene på Europris kommer til sin rett. 500 deler fyller dårlig opp boksen; det er sikker plass til tre ganger så mye i de Very Happy

vet ikke hvor godt tilbudet er, men extra leker har 4496 Fun with Building Tub (1000 brikker) til 299,-.

moderator: denne tråden bør være sticky, imho.

4496 Fun with Building Tub (1000 brikker) til 299,- hos Extra Leker i Tromsø også.
Har kjøpt to bokser allerede. Kommer sikkert til å kjøpe ett par til. Flott med litt “normale” brikker i store mengder til en billig penge, og atpåtil få en fin oppbevaringsboks med på kjøpet.
En tom plastboks i samme størrelse koster jo nesten 300 kr den også…
Var en god del annet på tilbud også.

F0NIX wrote:
En tom plastboks i samme størrelse koster jo nesten 300 kr den også...
Shocked Har dere ikke billigbutikker som selger plastkasser uten merke i Tromsø? Smile Extra leker hadde 4508 til 349, meget nyttig sett.
torerik wrote:
Extra leker hadde 4508 til 349, meget nyttig sett.
Kjøpe 5 stk tidligere i uka... "Har du ikke nok Lego nå?" har jeg fått høre noen ganger. Confused
Helge wrote:
Kjøpe 5 stk tidligere i uka...
hmm, var det noe spesielt med det settet for din del, eller er det normalt for deg å kjøpe så mye? Smile
torerik wrote:
Shocked Har dere ikke billigbutikker som selger plastkasser uten merke i Tromsø? Smile Joda, de finnes sikkert. Men kvaliteten på de boksene er så dårlige at jeg ikke vil ha de. Kvaliteten på LEGO-boksene er mye bedre. Og de er enkle å stable både når de er tom og når man har noe i dem, med eller uten lokk.
torerik skrev:
Extra leker hadde 4508 til 349, meget nyttig sett. Nå ble jeg litt nysjkjerrig, hva var det du fant så nyttig i det 4508 settet? De hadde en stor mengde av disse til salgs på Extra Leker i Tromsø også.
F0NIX wrote:
Nå ble jeg litt nysjkjerrig, hva var det du fant så nyttig i det 4508 settet?
Delene Wink Egentlig virker alle designersettene gode, synes jeg, men dette passer meg spesielt godt med tanke på farger.
Sitat:
En tom plastboks i samme størrelse koster jo nesten 300 kr den også...
Øyvind, jeg kommer ikke over dette utsagnet. Om det virkelig er så dårlig stilt for dere der oppe at du må ut med 300 kr for en plastboks som holder samme kvalitet som LEGO-tubene, så lønner det seg nok heller å kjøpe en flybillett hit til Trondheim neste gang du trenger oppbevaring. Jeg skal spandere en pølse fra IKEA-kafeen på deg Razz

Nå har Edwis startet en kampanje med billig LEGO for dem som handler mye; “Ta 3 betal for 2” blant hele sortimentet. De spanderer det billigste. Var på Edwis i Tromsø i dag og de sa tilbudet skulle gjelde i 2 uker til.
På Edwis på kjøpesentret Jekta Vest hadde de også en del enkeltsett til nedsatte priser. Virket som om det var bare ett eller to bokser igjen av hver av de tilbudssettene.
Var innom Extra Leker etterpå og der kjører de sine vanlige priser som ligger 20-100kr under pr sett i prisklassen 200-1000kr sammenlignet med andre butikker. I tillegg var “supertilbudsplassen” hvor de stabler ut mange sett på paller som er kjempebillig, fyllt opp med masse fine sett.
De kjører for eksempel 4496 settene til 299,- og jeg så en god del andre sett til omtrent halv pris av katalogpris.
Ha en god helg!
edit: PS! Dette er IKKE en aprilspøk Smile

F0NIX wrote:
Var innom Extra Leker etterpå og der kjører de sine vanlige priser som ligger 20-100kr under pr sett i prisklassen 200-1000kr sammenlignet med andre butikker. I tillegg var "supertilbudsplassen" hvor de stabler ut mange sett på paller som er kjempebillig, fyllt opp med masse fine sett. De kjører for eksempel 4496 settene til 299,- og jeg så en god del andre sett til omtrent halv pris av katalogpris.
Ekstra Leker i Krogstaelva har også mange sett på salg. Hvis noen er interessert kan jeg legge ut en neste komplet liste i kveld. Blant annet har de en haug med 4511 til halv pris, så hvis det er noen som trenger 9 volt tog før de forsvinner kan det være lurt å benytte sjansen. Helge http://www.bricklink.com/store.asp?p=helge
F0NIX wrote:
Nå har Edwis startet en kampanje med billig LEGO for dem som handler mye; "Ta 3 betal for 2" blant hele sortimentet. De spanderer det billigste.
Edwis i Byporten og Oslo City har samme tilbudet.