Gode priser på mange sett på amazon.co.uk

Det gjelder å følge med på amazon.co.uk. Selv med frakt og MVA-påslag blir det veldig bra priser på enkelte produkter. Husk at amazon trekker fra 15% engelsk MVA på all LEGO. F.eks. selger de nå LEGO Star Wars 7676 Republic Attack Gunship for GBP 70. Del med 1,15 og legg til 5-6 pund i frakt, legg til 25% MVA (man betaler MVA av frakten også og vips har du den på døren for ca. 760 kroner. NB! Dette forutsetter at amazon sender med DHL/Deutsche Post - da slipper man å betale Postens fortollingsgebyr på kr. 116. Selv om man skulle være så “uheldig” at de bruker Royal Mail, er 880 fremdeles en meget bra pris!

Behøver man å si i fra om at de 15% skal trekkes fra?

Ja, og btw… pundet ble notert til under 9 kroner i dag, så det lønner seg mer enn noen gang

Tja…sikkert billig for enkelte modeller, men rådyr på andre. Skal bl.a ha 100 pund for 4957: Ferris Wheel som koster rett over 500 NOK på ExtraLeker.

Så lenge du er kunde og registrert med adresse i Norge, trekker de automatisk fra 15%.

Man skal være forsiktig - det er ikke selve Amazon som selger alle artikler (det gjelder f.eks 4957), og i sånne tilfeller kan det også hende at de ikke sender dem utenfor UK (uten at jeg nå sjekket… men jeg var faktisk overrasket at Amazon.co.uk i det hele tatt sender LEGO over grensa, da andre Amazoner ikke gjør det).

Ja, det gjelder å holde tunga rett i munnen. Det virker som om amazon tar inn et visst antall sett, og ikke bestiller opp nytt når de er utsolgt, men heller lar tilbyderne i Marketplace fylle det behovet. Det skulle ikke forundre meg om dette er pga det faktum at det er “hyppig” uskiftning i produktlinjene til LEGO. Jeg fikk kjøpt at av de siste 7744 Police Headquarters amazon selv solgte, og det fikk jeg for ca. 560 inkludert norsk moms og alt. Når det gjelder ugåtte sett har det ikke noe for seg å bruke amazon - det er kun på “current” sett det kan spares.