Gode esker for transport til utstillinger?

Noen som har gode tips til egnede esker for transport til utstillinger? Hjemme bruker jeg Smartstore i ulike størrelser til oppbevaring, men de egner seg ikke så godt til å pakke 32x32 moduler, blir dårlig plassutnyttelse siden kantene ikke er rette og målene ikke går så godt opp.

Jeg bruker gjerne standard (IKEA/Biltema) flyttekasser til modulhus. Får plass til 2 moduler per eske, oftest i full høyde. Enkelt, men ikke så veldig plass-effektivt… :wink:

‘Really useful boxes’ har rette vegger. De har ikke den helt beste lukkemekanismen, men ellers er de ikke så verst.

http://www.reallyusefulproducts.co.uk/uk/html/boxdetails.php

Jeg bruker de store smartstore med hjul.
Men kan se at modul bygg ikke funker
I disse.

Jeg har vært innom 4 butikker i dag med to baseplater under armen…
Og endte med flyttekasser fra rusta. Det går to baseplater i den minste typen de har.
Glemte å kjøpe med bobleplast. Så ny tur mandag.har ikke sjekket kasser hos jysk… vurderer det og mandag da jegliker plastkasser bedre.

Merete: Nå skal du være veldig nære en Rusta på lørdag da… :slight_smile:

Smartstore fungerer ganske bra om man plasserer ting på innsiden av lokket og bruker bunnen som beskyttelse over. Jeg brukte noen som jeg ikke husker størrelse på til PKH i fjor. Perfekt fit i bredden for 1 baseplate. Lett å få ut også. Litt begrenset høyde dog.

Det tror jeg kan være smartstore 16 du brukte.

Forøvrig så har medlemer av Brikkelauget meget gode priser på smartstore produkter hos Monter.

Den store “vinneren” for meg var flytteeskene fra Rusta som Merete tipset om. De passet perfekt til mine moduler. Fikk ikke plass til alt i en 31l SmartStore + 1 større pappeske - men alt gikk oppi to av Rusta eskene.