Gjøvik byjubileum

Det skal være så nøyaktig som mulig, kommer an på hva de klarer å skaffe av dokumentasjonen… minifigs ville det vært kult å ha også, men det har vi ikke diskutert ennå.

Ok, kanskje jeg kunne bidratt med noen customs? Exclamation Er ikke så enkelt å finne originale LEGO-torsoer for den tidsperioden, er det vel? Spørs om vår puristvenn Tor Erik er enig… Laughing
Edit: Forresten så kan man ikke reise Steinkjer - Gjøvik med minipris. Sad Laughing

Trykk? På klosser? Nooooo! Wink
Hvordan hadde du likt det om jeg tok med ei bøtte maling og endra skjorta di? Razz

Matija wrote:
Når det gjelder hus, så skal Stig fra Gjøvik først finne mest mulig data & bilder om hvert av dem, for å se hva slags farger og materialer de er bygd med... noen av dem har sånn teglfarge, noe som betyr at vi trolig må bruke sandrød (som er vanskelig å finne og har dårlig utvalg av deler).
Dette ser da bra nok ut? Så på det bildet at noen av takene hadde slik farge.
UniqueBuilder wrote:
Dette ser da bra nok ut? Så på det bildet at noen av takene hadde slik farge.
Hadde, ja. Dette er akkurat det jeg snakket om (sandrød), veldig vanskelig å få tak i selv om litt av det ser nå ut til å være tilgjengelig på S@H i USA.
Matija wrote:
UniqueBuilder wrote:
Dette ser da bra nok ut? Så på det bildet at noen av takene hadde slik farge.
Hadde, ja. Dette er akkurat det jeg snakket om (sandrød), veldig vanskelig å få tak i selv om litt av det ser nå ut til å være tilgjengelig på S@H i USA.
Huff, jeg glemte å sjekke andre land.. Embarassed Da er vel BL det eneste alternativet..

Hei! Jeg er allerede i gang med å bygge Skibladner. Skulle gjerne hatt et sted å poste bildene mine på! Crying or Very sad Ser at det er kommet opp noen alternativer med Mocpages i spissen, men vi får vel vente litt å se.

Dette hørtes interessant ut så jeg blir gjerne med dersom det skulle være behov.
mvh
Erik

Er det et lite hus til overs til meg også? (eller er alle fordelt?)
tveit

Ingenting er fordelt ennå og det kommer sikkert til å ta “litt” tid før det blir det. Ok, bortsett fra Skibladner som Bønna har begynt med selv Smile
Alle de andre (inkl. brickoholiker og tveit) bes sende meg en pm eller mail med fullt navn, bosted og alder… gjerne også med bilder av deres MOCs hvis dere har noen (de sistenevnte kan godt legges til Galleri-delen av forumet da det sikkert er flere som er interesserte Smile)

Lever dette prosjektet forsatt eller døde det da Stig bytta jobb?

Jeg prøvde å purre flere ganger (også etter at han byttet jobb), ble lovet at de skulle komme tilbake… jeg er usikker på om det er noe poeng i å mase mer med det.