Geocaching - Oslo Minifig Game

Jeg har med hjelp av Matija laget en geocache med LEGO som tema. Det er en mystery cache med navn Oslo Minifig Game.
Geocaching er en slags orientering ved hjelp av GPS. Mere info på www.geocaching.com.

Oh! Er det fler enn meg som driver med Geocaching her inne? Very Happy

Ja

Er det flere enn meg som ikke vet hva dette er, her inne? Confused Er det et slags orienteringsløp for de som ikke har lyst til å ta poster i skauen og bli våt og møkkete? Laughing

Geocaching er definitivt ikke for dem som ikke har lyst til å bli våte og møkkete… det hadde jeg funnet ut ganske fort Wink

Exclamation Et kjapt blikk på Wikipedia konstaterer at geocaching ikke er stort mer enn orienteringsløp med gps og “skatter” istedenfor kompass og poster.
Ikke noe for meg, med andre ord. Likte aldri orientering, kommer nok ikke til å like dette heller. Confused

Jeg blir i skauen! Wink

ja

Til dere som er redd for å bli møkkete og skitne pga Geocaching, dere blir ikke det.
Det er tusenvis av “cacher” bare i Norge.
Mange av dem er på urbane steder og vei skogsveier og stier.
Selv midt i Oslo og andre storbyer ligger de godt gjemt.
Jeg har drevet med dette i flere år, både lagt ut og funnet cacher.

Hvis dere liker Lego, så er dere typene til å like dette også, ta med kidsa og fruen/mannen på en søndagstur.
Det ligger garantert en cache eller flere i deres nærdistrikt.

Hmm, ble faktisk litt nyskjerrig på dette, Sykler en del til og fra jobb (når årstider og vær tillater det) så kanskje det er en mulighet til å ta noen avstikkere og se etter minifig og flytte de til neste sted.