GBC planlegging for PKH2021

Regner med vi vil ha en bane med dingebomser som har som eneste mål å få baller videre på forskjellige kule måter i år og?
For å hjelpe Harald og Are litt med planleggingen, så er det greit å ha en viss oversikt over hvor mange bord etc vi trenger.
Derfor, de som har lyst til å stille med en, to, ti, tre hundre moduler, si i fra her. Gjerne både ca hvor mange og ca hvor lang din del av runden er.

Og er du usikker på om du har en som fungerer/er godkjent /er ferdig- ta den med! Min første GBC, var et makkverk som ikke fungerte når jeg deltok første gangen, og ble bygd om 7 eller 8 ganger i løpet av utstillingen, med god hjelp fra resten av de andre på bordet.
Og har du aldri bygd en GBC i ditt liv, men har lyst…si fra, så skal vi klare å oppdrive byggebeskrivelse fra helt basic til Akiuki nivå om du trenger.

Årets mål (hm, disse har jeg sett før…men deja vu funker og)
1: Lage en kul GBC layout (og ha det moro mens vi gjør det!
2: Flere moduler, og større enn PKH 2019 (Da hadde vi ca 42 moduler)
3: Rekruttere flere GBC byggere
Hårreisende mål:

  • Større enn Skærbæk! (Ukjent størrelse pr nå, men i 2019 var den på ca 110 moduler)
    Total galskap-mål:
  • Egen hall og Verdensrekord! (Nåja, ta det litt rolig nå)

For å begynne med meg selv…så aner jeg ikke pr nå hvor mange som virker, hvor mange som trenger litt fiksing, og langt mindre hvor langt det blir. Men tipper på at jeg skal klare et par-tre meter i lengde.

Jeg har 5-6 moduler som virker som de skal liggende på en Lego-butikk i Trondheim, pluss en modul som trenger litt “tuning” som blir over en meter lang. Pluss at det kanskje kan komme en eller to til, bygd etter nedlastede tegninger, har foreløpig ingen som er “tenkt frem selv”.

Eg har 4-5 modular som fungerar trur eg. Må ha ei runde å sjå om dei er klar for show osv. Men det er planen. Må sjekke litt meir for størrelse på totalen. Men ser ut som det er ca 2,5 meter no.

Hey all for the people that don’t know me I am NDL-GBC (or Noah) I am a dutch AFOL part of LOWLUG and I create GBC modules.
Youtube channel: youtube.com/ndl-gbc

I would like to join the GBC loop with some modules of mine (if travel is possible with covid…)
For now I do not have a clear indication of what modules I will take with me. Because I am not sure how much can fit inside my suitcase :smiley:

But since its always nice to have unique modules on the table here is the list of modules I currently have build and ready to go:
Akiyuki Basket shooter: youtube.com/watch?v=Yud9ukF5cV8&t=18s
Akiyuki Hockey stick lift: youtube.com/watch?v=iHPJIn6hMKA
Akiyuki Cyclodial drive: youtube.com/watch?v=j90RaW7DLP8
Pinwheel Side stepper: youtube.com/watch?v=1XXXPcWm5pM
2x M Norman workshop module: youtube.com/watch?v=dGXOPIgvB9E
M Norman Solaire: youtube.com/watch?v=zKTgJOIu0fI
Maico Arts Skearbeak 2017: youtube.com/watch?v=Xe5EyDtKolA

My own designs:
Sawblade: youtube.com/watch?v=ev_N8WoFYFA&t=4s
Archemedis Screw: youtube.com/watch?v=HIU8ai0bY0k
Basketball Player Roulette: youtube.com/watch?v=C23dGbutUsU
Sorry for the link spam but its always nice to see the GBC modules in action right? I hope I can bring some unique modules to PKH2021 :smiley: (ow and if you already have one of these modules let me know then I will not take those with me, unless there is space left in my suitcase)

Hi and welcome! I really hope it would be possible for you to travel and visit us! :smiley:
Loved your own designs, so make sure to bring those - and especially the baseball player! :mrgreen:

Hva jeg burde gjort: Gjøre ferdig modellen(e) jeg har meldt på til konkurranse, og testet at eksisterende virker.
Hva jeg har gjort: Redesignet min aller første GBC (Med det beskrivende navnet White Disaster), er vel nå i versjon 9 eller 10…

rister litt i alle GBC byggere som ikke har meldt sin interesse enda

And to Noah / NDL: Been watching your channel for a while and picked up some good ideas there - looking forward to meet you!

Om jeg ikke har sagt det, jeg har to GBCer jeg troooor virker. Ett hjul og ett tog, det “fine” med toget er at man kan bygge det så langt/kort man vil. Det dumme er at det er dårlig programert EV3, men om “noen” føler for å endre programmet under PKH er det bare å kjøre på! :mrgreen:

Merete har noen som hun har fra før…og jfr strengelasse så må jeg få sammen en. Y. Garantert etter tegning :blush:

Do I need to take power cables with me to the event location? Or are the power cables provided by the organization?
The reason I ask this is because it would take up a lot of space in my suitcase which I also can use to transport more modules hehe :smiley:

If you’re thinking of 220V pads, extenders, cable drums and such, I’d say you save that space for more fun stuff - others who come by car and Brikkelauget has some.
But 9V power supplies for the power regulators, power regulators themselves, and cables between motors and regulators are good to bring I guess.
(I will bring what I have of both regulators and in-between cables and such so should we be some cables short, we will manage)

Thanks for the info saves me a lot of space in my suitcase :smiley:
I will bring all of my train controllers, PF wires and power adapters with me. So it should be fine :slight_smile:

I have measured all of the modules also tested how much space I have in my suitcase. I have 2,3m of modules that I can take with me to PKH. I will take the following modules with me:
Sawblade
Basketball Player Roulette
Archimedes Screw
Staggered lift
Cup to Cup v2
I will also take a simpel conveyor module with me so if one of my modules breaks down I can insert that module :slight_smile:

Edit:
After packing everything I also added:
Spiral Lift compact
Catch and Spin Robots

So I only found out that PKH 2021 is happening about an hour ago… I have been very out of the (GBC) loop :blush:

I have 3 modules in storage that I prepared for 2020 that I intend to bring. They should still function and amount to a bit over a meter of GBC.

Looking forward to seeing you all “in the ring” next week :smiley:

I bring 7 modules measuring 2,2m combined plus the bridge portal slightly upgraded

Yours Truly

As a GBC novice, I may want to bring three modules.