GBC på PKH 2020

Vi må jo ha GBC i år og!
Mål:
1: Lage en kul GBC layout (og ha det moro mens vi gjør det!
2: Flere moduler, og større enn PKH 2019 (Da hadde vi ca 42 moduler)
3: Rekruttere flere GBC byggere
Hårreisende mål:

  • Større enn Skærbæk! (Den var på ca 110 moduler)
    Total galskap-mål:
  • Egen hall og Verdensrekord! (Nåja, ta det litt rolig nå)

Hadde jo vært kult om vi hadde klart å lage et workshop-kit med deler og instruksjoner til en modul, men det begynner nok å bli litt kort tid på. Neste år kanskje…?

Skriv i tråden her om du ønsker/kan stille med en eller flere GBCer, gjerne litt hvor mange / størrelse så Harald & Are kan finne nok plass til oss.

Får begynne med meg selv: Pr nå, ca 10 moduler, forhåpentligvis et par til innen PKH, røffly 2 meter lengde.

Jeg har jo ikke laget den, men jeg har visst lovet å ta med meg i det minste 1 GBC. Og det skal jeg klare! 2 hvis jeg ikke synes det er for klønete.

Jeg skal også prøve å få med meg en modul. Får kikke på FB gruppa.

  • Rosterus

Har fortsatt to :smiley:
Send tegning jeg bygger

Har brukt ettermiddagen på å sette meg litt inn i denne verdenen, og har sett på forskjellige varianter samt funnet instruksjoner for noen enkle begynnermodeller. Har bestilt et dusin baller for å ha noe å starte med, og søkt medlemskap i facebookgruppen. Så får vi se om jeg rekker å bygge noe før PKH, burde få til i alle fall en.

Har ingen ambisjoner om fryktelig avanserte modeller (den ikke spesielt store samlingen min med technic tilsier heller ikke det), i første omgang ser jeg dette som en god introduksjon for å lære meg noen av prinsippene ved bruk av motorer for å skape bevegelser i LEGO-byggverk. Det trenger jeg ettersom jeg får en og annen idè til byggverk (ikke GBC) som innebærer bevegelse, og jeg oppdager at kunnskapene mine innenfor bruk av Technic er svært mangelfulle. Så er jeg jo også fascinert av selve prinsippet bak GBC. Stor kudos til den som fant på det :smiley:

Tar med de to jeg har pleid å ha med. Blir 5. PKH på “the wheel”
Så har jeg endret litt på min første GBC fra PKH 2015. Tror (håper) slitesjeproblemet den hadde har blitt løst
Til slutt 2 helt nye design.

Men håper jo å få bygd enda litt mer før PKH :smiley:

Jeg har bygd 1, etter tegning funnet på nett, og samler deler til 2 stk til.
Har en ‘vag’ ide om en til, så kanskje jeg stiller med 4.

Har to fra tidligere, bygget en nå.
Alle er etter tegning men den ene stæsjes opp noe sånn utseende messig
Håper på å bygge et par til… er lei av å lete etter deler men :smiling_imp:
Sånn er det når system mangler…