GBC - Great Ball Contraption

Skal du ikke delta i den interne konkurransen med GBC’n, trenger du ikke melde den på der men kun opplyse om det her ja :slight_smile:

Jeg har (foreløpig) to moduler med total lengde 60 cm.

11 modular og ca. 3,5 meter

Jeg har med en modul på ca 50cm

En modul, ca 14 studs.

1 modul, litt under 1 meter. (Også meldt på på profilsiden)

Hei,

Har lyst å melde på en modul min sønn og jeg laget. Er bare en modul ca 50 cm lang, bygd etter GBC reglene linket øverst i denne tråden. Er det mulig å møte opp og få kilt denne innimellom?

/Christian

Oppdatering: Jeg har nå totalt tre moduler, 90 cm.

Du skal nok få kilt den inn! I verste fall blir den reservemodul, for å putte inn når en annen modul slutter å fungere. (Ja. Når, ikke hvis. :smiley: )

Oppsummering:

1: Lage en kul GBC layout (og ha det moro mens vi gjør det!
Check!

2: Flere moduler, og større enn PKH 2019 og PKH 2021 (2019 hadde vi ca 42 moduler, 2021…noen som telte? Rundt 50 tror jeg.)
Check! Årets GBC var ca 55 meter, med rundt 225 moduler.

3: Rekruttere flere GBC byggere
Tror vi kan si vi klarte denne og, med 22 påmeldte i GBC Workshop (Godt gjennomført, Noah og Fredrik!)

Hårreisende mål:

  • Større enn Skærbæk!
    Så vidt jeg vet, Check!

Total galskap-mål:

  • Egen hall og Verdensrekord! (Nåja, ta det litt rolig nå…eller…?)
    Nja. Uoffisiell Norgesrekord får holde for denne gangen;)

  • Lasse har en egendesignet modul som faktisk virker hele helgen!
    …Check!! :slight_smile:

Alt i alt…denne blir vanskelig å toppe neste år! Takk til alle ballheads, både på innsiden og utsiden av bordene!

5 Likes

Utrolig morsom å være med på GBC :slightly_smiling_face: Gleder meg allerede til neste gang! Utrolig mye kule, flotte, morsomme, osv modeller folk har lagd. Har fått en del ideer når jeg så alle modellene og snakka med alle dere som stilte ut modeller, og veldig mange gode tips til hvordan man kan bygge for stabilitet og utseende.

Og ikke minst tusen takk til Noah og Fredrik for veldig bra GBC workshop, selv om vi ikke klarte å bygge den på 15 min :joy:

1 Like