Gasstanker

Har akkurat fullført et gammelt prosjekt som har stått i hylla ett års tid. Tenkte det var greit å ha noe nytt å vise frem dersom det blir utstilling i Nord-Norge til våren.
Du kan lese mer på Mocpages, men her er noen smakebiter.

Å bygge skip er tydeligvis en kunst du behersker, Andy! De to forrige var flotte, og dette er på lik linje med dem - utrolig flotte, detaljrike og imponerende.

Er enig med Freddie, dette er noe du kan Andy! Masse detaljer og veldig realistisk utseende.
Hvordan går du frem for å bygge slikt? Er dette for eksempel en kopi av ett virkelig skip, eller ser du på flere bilder av forskjellige båter av denne typen og så lager din egen variant med inspirasjoner fra bildene?

Jeg har jo omtrent null niks peil på slike tankbåter, men hadde sett for meg at disse gasstankerne er store skip slik som dette? Men de finnes kanskje i mindre størrelser også, for mer innaskjærs transport?

Det hele startet med at jeg vill bygge en kule av lego. Så tenkte jeg hva jeg kunne bruke den til, og husket at jeg hadde sett slike transportskip for gass. Den videre prosessen er at jeg ser på bilder av flere skip, så bestemmer jeg meg for elementer jeg ønsker å ta med i min modell.

Når det gjelder størrelse så blir det et kompromiss mellom klosser tilgjengelig, ønsket om å bygge i minifig scala, og bygge noe som har en håndterbar størrelse. Reelt sett skulle nok dette skipet vært 3 ganger større, men i Legoland trenger de ikke så mye gass levert samtidig :wink: