Friends Cafe Corner

Hallo,

Er relativt ny på forum, men gammel i byggeverden.

Døtrene har dilla på Friends og fant vedlagte på nett her forleden. Var visst bare en aprilspøk på en eller annen site, men Tenkte vi skulle begynne å samle sammen deler fra BL og få bygget den. Har litt problemer med å se ut fra bildet hvordan taksteinene er bygget. 75 graders skrå finnes jo ikke i rosa, så det er ikke en direkte kopi av Cafe Corner. Ser for meg ut som de har bygget med 1x4 og 2x4 rosa fliser utenpå noe som ser ut som del 6044, men den finnes så langt jeg kan forstå bare i 53 grader. Noen som har litt mer peiling som kan hjelpe? Sorry for manglende link på delenummeret, men er ikke helt inne i hvordan man linker til slikt.

Den enkleste måten å få til noe sånt er Photoshop, men Lego har også hengsler som lar deg realisere nær en hvilket som helst vinkel.

(Noen av hengslene har faste intervaller.)

Det første forslaget mitt er å finne byggeanvisningen for Cafe Corner på nettet.
Det andre forslaget er at det er ikke nødvendig å bruke de samme fargene som på det bildet.
Hvis du også frir deg fra krav om at vinklene på taksteinene må være de samme som i det originale settet bør de siste hindringer mot å bygge noe sånt være borte.

Lykke til!

Den var skikkelig fin. Om du bygger den må du legge inn bilder her.

Steinar

De rosa tilsene 1x4 i bright pink
er satt på 1xX og 2xX plater som igjen ser ut som er satt på en eller annen lys farge av
disse hengslene

Bygget er nok bygget i virkeligheten, men vanskelig å spore opp eieren.

Foreløpig er det funnet et bilde fra 27.04.12.

Den cafeen var knallstilig da…
Kjenner abstinensene på mer rosa lego kom nå…

Fant en hel del bilder av det på Brickshelf, ser ut som det er bygget i Japan.

haha! Dette var den beste Cafe Corner MOD’en jeg har sett :slight_smile:

Lovte å legge inn bilde når dette ble realisert. Har bygget i tett på ett år nå, med ungene på kveld. Komplett stillstand i byggeprosessen i sommer. Her er resultatet. La opprinnelig inn en CC hovedinngang og første etg, men syntes at Friendsbakeriet bare skrek om å få bli modulærhus. Derfor, voila, Friends Bakery Corner.

Fortsatt mangler en del, men det begynner å bli presentabelt både utvendig og innvendig.

Arg, noen kommer alltid meg i forkjøpet!! :slight_smile:

Kjempestilig!! Friskt og innbydende. Alle bygninger kan og bør tilpasses modulstandarden!

Det der ble jo skikkelig kult!

Nå er det bare å “Friendsifisere” resten av modulhusene også! :slight_smile:

Herlige farger, flott bygg

Fint bygg med fine farger :slight_smile:

Veldig artig :smiley: