Fredrikstad stasjon

Her er noen bilder av prosjektet jeg holder med på for tiden.

Her har jeg gjort en liten test med tak:

Noen tips til forbedringer? Skal legge ut flere bilder etterhvert.

Stilig! Dette blir bra.
Har du noen bilder av originalen? For jeg antar dette er en modell av ett virkelig bygg?

Dette er en modell av originalen. Har tatt en haug med bilder, skal laste opp noen i morgen! :slight_smile:

Dette tar virkelig form Henrik :smiley: Du har valgt å bygge den som orginalen med en svakt svingende plattform, noe som gir deg noen utfordringer i LEGO…men så langt synes jeg du har løst dette bra! Gleder meg til å se utviklingen videre…

Dette var bra,likte hva du fikk til med buen/svingen.

Takk for det. Har veldig lyst til å få til denne buen bra slik at jeg får frem noe av det jeg mener særpreger stasjonen litt. Selve bygget i seg selv er kanskje litt “kjedelig”.

Her kommer et album med bilder jeg tok av stasjonen i våres:
Link til Flickr-album

Her kommer noen bilder til.

20. august - Lokomotivet har nå fått tre vogner og jeg har begynt arbeidet med taket på stasjonen:

11. september - Jeg har fått på hele taket og begynt på sidebygget og de to “skurene” som står ute på perrongområdet. Alle dører og vinduer er på plass. Har fått flislagt litt mer også:

Flott, tar form, dette her.
Bygger p.t. Sandefjord stasjon, mye snotting, men snart i mål med å få de verste detaljene under kontroll
Kanskje et bilde vil finne veien hit ettersom bygget tar form. Målet er Skaerbaek…
Bård

Så og si ferdig nå. Venter bare noen deler, men disse tror jeg at jeg plasserer direkte på ved rigging i november.
Her kommer noen bilder av stasjonen ferdig:

Vakkert!

Flott stasjon med mange detaljer! :smiley: Gleder meg til å se den i Telenor Arena om 2 uker.

Enig med de forrige talerne - dette er strålende. Blir mye lekre stasjoner å se på Fornebu, det som skiller denne fra de andre er det annerledes plattform-designet. Artig!

Ditto
:smiley:

Helt fantastisk flott!!

Tusen takk for alle tilbakemeldinger! :smiley:

Denne ble fantastisk fin!

Akkurat som med F0NIX sin “diagonal vei” så løfter denne MOC’en det hele til et nytt nivå med vakre kurver.

Takk Gahrian. Veldig hyggelig å høre!
Nå er stasjonen pakket ned og klar for avvreise til Fornebu. Tror og håper at opprigg skal gå nogenlunde raskt.