Fotballstadion laget av amatør

For et par år siden begynte jeg å finne frem Legoen fra loftet og pusle litt ved passende anledning. Siden jeg er fotballinteressert begynte jeg å lage en fotballstadion for et drøyt år siden. Jeg brukte klosser jeg hadde fra før av, og jeg kjøpte resten på ebay (nybegynner). Så man kan si dette er en økonomistadion hvor målet har vært å få mest ut av de klossene jeg hadde. Derfor må de ikke forventes noen god byggeteknikk eller fine detaljer. Dette var bare kvelds- og helgekos de gangene jeg hadde mulighet. Jeg ble aldri helt ferdig heller, men til slutt var jeg tom for klosser og den måtte ryddes ned.

Mange av bildene er også dårlige, da jeg ikke hadde tenkt å legge de ut. Men nå fant jeg de på PCen, så da legger jeg de ut i tilfelle noen synes de er artige å se!

Politiskjoldene er ikke original Lego. Det er vel ikke helt akseptert hos entusiaster, men de var såpass viktige for helheten at jeg tok meg den friheten!


Jeg er fra Tønsberg, så konseptet var å lage en fotballstadion med middelaldertema siden Tønsberg var en viktig middelalderby. Derfor har jeg oppkalt stadion etter datidens festning på Slottsfjellet som ble kalt “Tunsberghus”.

FK Tønsberg-Sandefjord Fotball

Noen helter fra 90-tallet og noen nye typer er representert på tribunen.

Vestfold-derbyet utarter seg…

Noen må alltid være i sentrum…

Bra konsept med riddertema på stadion :slight_smile:

Artig modell med mange detaljer her og der - bra jobba:)

Artig modell med kule detaljer! Og som katteeier lo jeg godt da jeg så katta ligge midt i kreasjonen!
Har fått en del “hjelp” under Lego-bygging de siste årene selv… :laughing: