Forum spam regler?

Finnes det noen regler for forums spam?
Må man ignorere en bruker i profilen, og slipper man mail om innlegg da?

Det finnes regler for spam. Men det jeg tror du tenker på er ikke nødvendigvis spam, mer irritasjon. I så fall må du blokkere vedkommende i din profil:
ucp.php?i=zebra&mode=foes

Jeg har én bruker som blokkert, men dessverre gjør alle nye innlegg av ham fortsatt at forum og tråder får varsel om uleste innlegg. Så jeg må gå inn i trådene for å få fjernet varselet/markeringen. Men selve innleggene er kollapset/lukket, så jeg slipper ihvertfall å se dem.
Jeg abonnerer ikke på noen tråder, så jeg vet ikke om nye innlegg av blokkert bruker blir varslet på email…

Særdeles irriterende. På grensen til fortvilelse. Forringer kvaliteten på forumet vesentlig.

Æsj… det er faktisk litt dumt :unamused:

Jeg har vært med på andre forum som har blitt “innvadert” av personer med Aspergers/autisme(/narsissisme?), og det er dessverre ytterst vanskelig å håndtere slike saker… Litt interessant på et antropologisk plan, men hovedsaklig irriterende.

PS: Dette er den åpne delen av forumet. Alle kan lese dette.

Flytte denne tråden til “medlemsdiskusjon”…?

Den har faktisk blitt flyttet ut av Medlemsdiskusjon siden det ikke har noe direkte med medlemskapet å gjøre. Dette gjelder alle på forumet.

Som sagt: vanskelig å håndtere… :wink:

Vi må kunne ha en viss takhøyde på et forum som dette, og det siste vi ønsker er jo at folk skal bli redde for å poste pga at noen kan bli irriterte eller reagere på noen måte, men likevel må man kunne gi beskjed hvis noen overdriver eller misbruker forumet som medium. Og det er vel ingen tvil om at vi enkelte dager opplever dette.

Irritasjon og kvalitetsforringelse kan ofte bekjempes ved å gi direkte beskjed til den det gjelder i klartekst. Som ivrig forum-leser selv så kommer jeg til å gjøre nettopp det så lenge denne feile bruken av Brikkelaugets forum vedvarer. Enn så lenge på en behersket måte. Dette er min personlige mening, dette skrives ikke på vegne av styre eller moderatorer.