Forespørsel om utstilling på Spillhuset Bergen lørdag 11. mars

EDIT: denne utsettes til seinere på våren.

hei,
fikk i går en forespørsel fra Spillhuset Bergen i går om vi har lyst til å lage en LEGO utstilling hos de i forbindelse med 1-årsdagen deres lørdag 11. mars.
Jeg har ikke anledning selv den dagen, men det hadde vært supert hvis noen av dere andre i Bergen (Vestland Byggelaug) har tid og lyst til å organisere noe. Jeg har kanskje mulighet til å stikke innom men kan ikke ta på meg å organisere denne gangen.

Det er litt kort varsel, men hvis noen har lyst - gi melding her snarest og innen søndag.

1 Like

Hei.

Jeg er med. men hadde vært flott om noen som har vært med tidligere kan være med og, da jeg ikke har kjennskap til hvordan dette funker :stuck_out_tongue:

1 Like

Supert! Det er egentlig ikke veldig komplisert. Vi har dialog med Maria Eriksen som er sjef på Spillhuset (jeg har kontaktdetaljer) og får tildelt et rom å stille ut i, og forhåpentligvis tilgang til å rigge 1-2 timer før åpningstid. De stiller med bord og frivillige til å sjaue om nødvendig. Vi stiller selv med duker, stolper/sperrebånd og Brikkelauget-banner (dette er lagret hos meg, i Loddefjord). Det er strengt tatt ikke nødvendig med duker osv men det gjør utstillingen hakket mer “proff” og sperrebånd hjelper mot utilsiktet grafsing på modellene - der er de voksne helt klart verst.
Flere som har anledning til å joine EirikP og lufte litt LEGO?

Tror vi må tipse Spillhuset om at de må komme med slike forespørsler litt tidligere :slight_smile:
Jeg kan dessverre ikke delta da jeg har andre forpliktelser den dagen.

1 Like

Jeg jobber, dessverre - det er ikke en vanlig jobbelørdag i turnus, men en jeg har byttet til meg fordi jeg trenger fri helgen etter…

1 Like

Helt enig, det er egentlig for kort varsel og det ga jeg beskjed om. Men lovte jeg skulle høre med dere herlige mennesker på forumet. :wink:

Jeg har dessverre ikke mulighet.

1 Like

Har hatt en liten prat med Maria og vi ble enige om å heller prøve litt utpå våren. Nå nærmer PKH seg, så vi legger ingen planer før det. Unntaket er byggesamling på Spillhuset 19. mars og 16. april.

Okei, så er ikke så vanskelig da :sweat_smile: kan høre med kompanjongen i Brikke Verden om han vil være med og, så skal vi nok klare å stable noe på beina :sweat_smile:

Ser at det har blitt “avlyst”, det er min barnehelg den helgen, så det ville blitt for mye å ta noe ansvar, men eg kunne tatt med noen små sett, og 1-2 Lego-sett-premier.

Kanskje det er mulig å ha en mindre utstilling?

Viktigste er vel å ha noe å vise, og små “flyers” å dele ut til interesserte? :slight_smile:

@EirikP og @Pitch - hvis dere ønsker å prøve dere så er det selvsagt fritt fram, men da må dere ta kontakt med maria@spillhus.no så raskt som mulig og lage en avtale. Pitch er godt kjent på huset og vet hvor dere evt skal ha utstilling. Dere kan låne sorte duker og sperrestolper hos meg om dere ønsker. Jeg har også masse Brikkelauget-flyers.

Ellers prøver vi som sagt igjen etter PKH en gang!

2 Likes

Sender henne en mail i mårra :+1:t2:

1 Like

Mail sendt :+1:t2:

2 Likes

Gi en lyd om dere trenger noe fra meg!

2 Likes

Om du har sperrestolper, duk og flyers er jo det noe vi absolutt vil låne :sweat_smile: så at det lå sånn mal til ikke rør ark her på forumet?

No prob, send meg en PM så ordner vi detaljene. Jeg har noen laminerte ikke-rør-ark også. Er det da sånn å forstå at dere fikk go fra Spillhuset til å lage til noe i helgen?

Da er det bekreftet plass der inne på lørdag fra kl 12 om det er noen andre som vil være med :grinning::+1:t2:

1 Like