Følelsen av å gjøre et kupp

Av og til føler jeg at jeg gjør et kupp. Kom over et par Jabba’s Palace til halv pris for en stund siden. Usikker på den, men følelsen var god i gjerningsøyeblikket. Fikk tilslaget på 30 kg lego til 1200 pluss frakt litt senere (finn.no). Nesten ruset av kuppfølelsen! Helt til det kom drøyt 15 kg møkkete lego pluss masse skrot i posten etter noen dager… Selger’n var heller ikke av den ydmyke sorten, vil jeg si… Alle menn, pass dere for Tone i Haugesund, hun er nyskilt og bit(-t)er!
Så kom jeg over en Mindstorms 9719 av den gode gamle sorten. RCX 1.0. Hadde ikke trua i det hele tatt, men ofret 400 bare for å se om det er noe å bli bedre kjent med. Mindstorms altså. Og her kommer det et komplett, newlooking sett i en godt bevart eske og med alle instruksjonshefter og programvare på døra! Alt virker! Alt er der! Store tid, det ble rett og slett en høydare!
Så er det bare å finne en måte å få programvaren inn på en datamaskin…

Hvilket nummer har den?

  1. Gamle greier, og det er så strøkent at det må kunne sammenliknes med det settet som selges for 922,- på BL. Klossene har fortsatt newlooken, med glans og det hele. Trudde ikke det gikk an å få tak i så gamle sett i så god stand lenger jeg!

I second this. Der var det bare kjeft å få ved forsøk på å kjøpe noe. Tenk at jeg overbydde faktisk Bonden på samme annonsen men ble likevel avvist. :stuck_out_tongue: Fikk du kompensasjon for skrotet?

Nei, kompensasjonen uteble. Men jeg hadde en høyst interessant kommunikasjonsutveksling med henne et døgns tid hvor jeg ble truet med både det ene og andre og kalt forskjellig som egentlig passer bedre på henne - uten at jeg sank til det nivået at jeg kalte henne det samme tilbake. Med tanke på kommunikasjonsstudiet hun gav meg, mener jeg nesten at jeg fikk valuta for pengene :wink:

Bonden, du burde jo definitivt rapportert henne av flere grunner.

Ja du har vel rett. Jeg skal ta kontakt med finn.no
edit: hun er rapportert

Rapporterte henne også som følge av behandlingen jeg fikk, men det ble tydeligvis ikke tatt til følge. Henvis gjerne til meg ved behov.

Jeg tror Eiker lurte på RCX enhetens serienummer?

Endelig skjønte jeg hva du mente. En smule treig kanskje…? 030979 står det på siden her. Har ikke sett noe videre på den etter at jeg åpna boksen første gang, men blir igjen overrasket over hvor pen legoen i den kassa er. Akkurat som om den skulle være ny. Men det får ikke hjelpe - den må selges. Det er for lite av både plass, penger og tid, så noe må ut.