Finnes følgende del ?

Finnes følgende del FRAME 1X4X6 FOR DOOR 30179 eller liknende med 8 hull for dør?

Noe ala de gamle 1x3x4 frame hvor man hadde hull for dør på begge sider av rammen snakker ikke da om høyre og venstre hengsling men for og bakside.
Tanken min er å sette glass i begge sider og legge “reklamen” i mellom. Man slipper da og lime.

Hvis ikke jeg tar helt feil har 30179 (som BrickLink kaller Type 1) åtte hull - i motsetning til 60596 (Type 2) som har fire.

…og nå sjekket jeg det nettopp med vinduene i min 10184 Town Plan, og det stemmer - a) de har åtte hull og b) det funker helt fint å sette vinduer inn på begge sider. Det betyr at du har en veldig god idé der :slight_smile:

30179 har 8 hull: [partimg]30179[/partimg]
Mens 60596 er samme del med 4 hull: [partimg]60596[/partimg]

Hvis du følger denne linken: http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=30179 og deretter klikker på bildet med en gul og en hvit ramme vil du få opp et bilde som viser forskjellen.

Det er sikkert greit å minne om at det ikke er alle selgere på BrickLink som er så presise som vi kunne ønske. Det er mulig at noen selgere har 60596, men har listet den som 30179.

Takk !
Det forklarte problemet. Jeg trodde de jeg hadde var 30179 men de var den andre typen. Så hvis noen skulle trenge sorte rammer med 4 hull så har jeg noen av de liggende etter bricklinkingen av CC og GG.
Så nå har jeg forhåpentlig bestilt riktig type. Sendte en ekstra melding om at de måtte være med 8 hull.