Fersking hiver seg utpå glattisen... (mange bilder!)

Utrolig mye vakkert her inne. Her er noen bidrag fra en som nettopp har hatt et 30-års “avbrekk”;

Dette begynte med to hus, som var åpne på baksiden, slik at ungene kunne leke “butikk” etc. Det ble tilslutt en liten by:

Det relativt ukjente universitetet i Son:

Gikk tom for både det ene og det andre her:

Art Deco-ish Villa:

Høyeste blokka i Son:

Rødt, hvit og svart er platte farger. Skulle gått for noe annet når jeg oppdaget bricklink.com for et halv-år siden. Hadde også trengt et par skillpoints på fotografering…

Sånn går no dagan. :slight_smile:

Velkommen skal du være!

Og w.o.w. FOR en entrè! Ser ikke ut som du har hatt 30 års pause for å si det sånn. Her var det mye fint, spesielt universitet, artdeco villaen og høyblokken. Blir mye bra fra deg i tiden fremover :wink:

Wow.
Universitetet var utrolig stilig, og herlig liv i gatene. Gleder meg til fortsettelsen, og er grønn av misunnelse over å ha plass til en slik by. Gleder meg til fortsettelsen.

Flotte greier det her :slight_smile: Spesielt universitetet var fint.

Og det er aldri for sent å kjøpe mer spennende farger til neste bygg :wink:

Velkommen! Enig i at det er mye stilig her, og jeg legger også spesielt merke til villaen og universitetet. Liker arkitekturen. Underetasjen på høyblokka er også tøff, med de karakteristiske avrundede hjørnene på taket. Og så synes jeg den svarte cabrioleten på parkeringsplassen utenfor blokka ser fancy ut, et bilde til av den, takk…? :slight_smile:

Ferskingen gjorde en knall åpning, imponerende layout. mange flott bygg

steinar

Dette var virkelig fint! Synes bygningene kler disse fargene riktig godt, og den hvite villaen var rett og slett lekker .

Birgitte

Spørsmålet er vel nå om ungene får lov til å leke…
Flott by og flott entré. Velkommen

Enig med ovenstående
Flott bygg
Velkommen skal du være
God bygging videre :smiley:
Baard

Du er nå ihvertfall ikke ute på glattisen med disse kreasjonene. De var jo veldig bra.
Velkommen til forumet også.

På utkikk etter mer klosser til en billig penge? Sjekk infoen om LUGBULK :wink:

Fine bilder av fine byggverk!
Utover det folk allerede har kommentert, liker jeg godt at noen også bygger litt med tanke på “lekbarheten”. Ingenting er bedre enn når man klarer å kombinere sin egen bygging med ungenes bygging og lek:)

Takk for tilbakemeldingene, folkens! Det er veldig hyggelig.

Den er nok dessverre ikke så fancy. Blokka stod ferdig i ukesvis, så jeg mekket sammen noen kjøretøy/folk før jeg tok bilder og rev komplekset.

Det er en Beuer Wraith 3,2L. Kanadisk RWD med italiensk støpejernsmotor i rumpa. Usedvanlig kort akselavstand og lange overheng gjør denne veldig giftig. Svenske Folksam melder om at 90% av karosseri-skader skjer i hekken.

Den bensinstasjonen (og kjøretøyene) du nettopp posta var bare helt… fantastisk! Jeg ser jeg mangler “noen” deler før jeg får laget bilene slik jeg vil ha dem. Enn så lenge må jeg ta til takke med det som er oppi kassa - og passer delvis. Dvs det går i grått og svart. Og det blir som regel noe MadMax / zombie-apokalypse-inspirerte og overdrevne greier. Minstemann digger dem dog. :wink:

Fin by du har laget !. :slight_smile:

Jeg synes jo aldri det blir for mange bilder på forum som dette, så her er litt flere bidrag fra min side.

Siden jeg allerede har min “egen” tråd, så kan jeg jo fortsette her med et par nye kreasjoner:

Museum:

Nyoppført. Ikke noe interiør ennå.

Crimson Keep:

Denne ble laget for ungene. Målet var å bruke opp alt av røde klosser. Gikk ikke helt, men dog. Rødt er vrient å fotografere merker jeg.

Dette er fra tiden før HMS ble poppis. (Gangbroen mellom tårnene.)

1932 Beuer Speedster:

Her har eieren tatt seg et par friheter. Veltebøyle + samt gitt beng i alt som heter lovlig endring av sporvidde.

Hvorfor vedkommende har to forskjellige toner i glasset på speilene er jeg jaggu usikker på.

flotte kreasjoner, ungene koser seg nok i den røde borgen. Likte godt de rene snittene på museumet med flott detalj med den sorte kanten rundt ved taket, Flott var den.

steinar

Misunnelig! Nettopp startet å samle lego, er lenge til jeg har nokk klosser til slikt!

Veldig bra!
Den røde borgen var jo kanon:D
Museumet var både modernistisk og klassisk. likte spesielt godt vinduene. Har du forresten vurdert å legge gress rundt det istedet for LBG?

Takker alle sammen! :slight_smile:

Museumsadministrasjonen er helt enig, men må avvente til neste års budsjett.