Felles lokale i Trondheimsområdet

Tosca har lagret en tråd om dette for oslo/akershus, se her: viewtopic.php?f=2&t=4370

Jeg slenger ut samme problemstilling for Trondheimsområdet, og ber de som kunne tenkt seg noe slik om å sende meg en PM eller diskutere i denne tråden (så slipper vi kuppe Oslo/Akershus sin tråd:)

Jeg har allerede sett litt på “problemstillingen” en tid, men kunne gjerne tenkt meg å hatt med flere på no slikt:)

harald-

Ikke direkte uinteressert, i alle fall. Bedre plass til å bygge hadde vært noe.

Jeg prøver å få liv i denne tråden igjen:)

Foreløpig klarer jeg meg akkurat i kjelleren, men jeg titter stadig vekk etter andre muligheter. Jeg har nå kommet over et lokale som kan være aktuelt for min private LEGO og butikk-LEGOen min. Men, alltid et men, lokalet er for stort til at jeg klarer fylle det med LEGO og dekke regningen på egenhånd. Det betyr at jeg er på jakt etter noen å leie med:)

Dette er mer eller mindre gjennomtenkte tanker om hvordan dette kan gjøres - ismurt litt fakta om lokalet;

  • Kvande AS (SmallBricks:) står som leietager og driver framleie til de som ønsker være med
  • Ca. 875,- pr m2 pr år (inkl strøm og renovasjon, mulig jeg klarer presse prisen men ta dette som utgangspunkt)
  • Lokalet ligger i Trondheim sentrum
  • Alle som leier har tilgang til lokalet døgnet rundt
  • Om man kun ønsker lagerplass kan dette leies til lavere pris og litt andre betingelser (feks ikke tilgang døgnet rundt, pris avhenger av låst lagring eller ei mm)
  • 6 måneder leieavtale/oppsigelsestid(?)
  • Utforming av lokalet kan løses på flere måter. Kvande AS ønsker en stor del som er låst fra resten. For AFOLs kan man feks ha egne rom/boder med egne lagerplasser og byggebord, eller man kan ha boder eventuelt åpene områder som kun brukes til lagring og så ha felles byggeområde/byggebord - eventuelt egne byggebord men i et felles område. Da kan man feks lettere lage en felles layout el. Hva vet vel jeg:)

Det vil bli en blanding mellom kommersielt og privat, men jeg tror dette er løsbart om en har enkle men gode avtaler i bunn. Foruten mine kommersielle interesser på salg av LEGO, er målet mitt med dette at andre AFOLs i Trondheim skal kunne få et lokale så rimelig som mulig og alle LEGOentusiaster en samlingsplass i byen. Jeg vet ikke om vi får til dette, men det hadde vært sabla bra om det lot seg gjøre:)

Kom gjerne med innspill, enten du er potensiell leietaker eller ei:)

Jeg ønsker at AFOLs i Trondheimsområdet enten skriver her eller sender meg en PM om…
…de kunne tenkt seg å leid plass - hvor mye, sum og m2
…de kunne tenkt seg å leie kun lagerplass - hvor mye, sum og m3
…de kunne tenkt seg å delta på byggekvelder/sosialhappening - hvor ofte og hvor mye er ok å legge i kollekten pr gang? Klippekort? Årskort?
…de kunne tenkt seg å leie litt byggeplass for en periode. Feks ha en MOC stående over x-antall byggekvelder?
…de har andre fornuftige eller ufornuftige ting på hjertet:)

mvh
harald-

Da har jeg nytt lokale i kikkerten. Billigere. Bedre. Any1?
:stuck_out_tongue:

Jeg er fortsatt i prinsippet interessert, men mistenker at jeg i praksis ikke er klar før treåringen er betraktelig eldre slik at man kan stikke av på kveldstid også når gubben jobber (han kjører flybuss, så jobber mye kveld).

Men byggekvelder er jeg interessert i allerede nå :mrgreen:

I sagaen “Harald leter etter lokale” har vi nå kommet til et nytt kapittel: Kontrakt er signert og SmallBricks går fra stakkarslige 30ish m2 i en upraktisk kjeller til fjonge 155m2 i stort åpent lokale med egen port. Får nøkkel på mandag, etter det blir det en del flytting før jeg plutselig har kommet i orden og inviterer til byggekveld eller lignende:D

Det er lov å komme på besøk før den tid også, spesielt om man har stor bil, tilhenger og er glad i å bære:p

Gratulerer! Frisk satsing :mrgreen:

Skal på kurs i Trondheim i juni
Mulig å inspisere lokalene da? :smiley:

Gratulerer Harald :smiley:

Skal komme å inspisere Technic avdelingen din :stuck_out_tongue:

Grattis med lokaler!

Om jeg kommer nedover med Fitta så har vi gjort unna flyttinga på en halvtime :wink:

Bilder! Du må ta bilder og vise her sånn at vi andre kan sitte her å misunne deg…

:open_mouth: Er Fitta såååå romslig? :open_mouth:

“Liten utenpå, stor innvendig!” :slight_smile:
Det er bare å spørre folk som har sett meg putte mye inn i den bilen, alle er overrasket over hvor mye plass det er i den. Kan frakte ting som er 2,5m lang, for eksempel hobbyplater som vel er 2480x600mm. Får inn en sykkel bak som kan stå oppreist innvendig uten å ta av hjulene…

Kasser med LEGO er ingen problem, er jo bare å øve litt med å spille Tetris først så får du maks utnyttelse av volumet som er tilgjengelig :slight_smile:

Det er det! Pling på eller send meg en mail, så avtaler vi :smiley:

Selv om Baard er velkommen betyr ikke det at du slipper inn :wink:

Haha, ser deg i morgen da! :stuck_out_tongue: