Felles byggeprosjekt / Byggemøte sør/øst

Tenkte bare at tiden går og sikkert mange som meg med en rimelig full kalender…12.mars er tatt fram som en “het dato”, kan det enes om denne dag eller en annen og kanskje konkretisering av sted? Og en tanke som slår meg at da alt dette forgår i et totalt åpent forum. Bør kanskje når vi har enes om dag og hvem som blir med, ta resten som PM eller lage en link i den lukkede delen for medlemer…eller hva?

Vi etablerer 12.mars som dagen.

Jeg bor langt pokker i vold, så upraktisk å møtes her (Bærums Verk).
Jeg foreslår Outland med mindre noen andre kan åpne dørene.

Klokkeslett? 12:00 ?

Kl. 12 passer bra. Noen andre med annet forslag til sted? (bor selv 8 mil unna Oslo).

Skal vi det? Jeg synes ikke sånne ting burde fastsettes før butikken har blitt spurt om det (og man har fått positivt svar).

butikken kan man jo reise innom likevel :wink: felles handletur til Outland

Har opprettet en event her: brikkelauget.no/side/events?event=49
Meld dere gjerne på så vi får et ca. tall på hvor mange som har tenkt å komme.

Tenker at det er greit å møtes der, men tenker at vi kan ikke gå ut i fra å sitte der hvis det ikke er avklart på forhånd og er butikkenen egnet til annet enn å møtes? Tror til møte/samlingen bør vi nok finne et annet sted, eller hva?
Webansvarlig eller andre med mulighet for å flytte på siden…bør ikke disse siste innleggende i denne link flyttes til byggemøte sør-øst for ryddighetskyld og for å holde “tråden”?.

Dette ble påpekt i sammenheng med et annet møte, og jeg må si meg enig med at vi må avklare med butikken først før vi trapper opp. Mange av de bordene og sitteplassene som butikken har er tross alt også brukt i andre møtesammenhenger, så kanskje vi må reservere?

Jeg kan stille opp med hybelen min som en nødløsning, men rommet er ikke det største i verden og jeg har kun sitteplass til syv-åtte-ish - og da blir det trangt. I tillegg så er det langt utenfor Oslo sentrum.

Følgende forslag: Er det noen som har god kontakt med Outland og kan ta på seg jobben med å få avklart om vi kan få låne litt plass? Ellers får vi benytte av oss av de muligheter som byr seg :slight_smile:

Vi kan eventuelt også benytte et møterom i kontorlokalene her hvor jeg jobber. Ganske så tomt her på lørdager… Kort avstand fra Outland er det også (Universitetsgata 7)

Jeg sendte en PM til Frida Sofie på mandag. Har ikke fått noe svar, men det er ikke akkurat akutt, så hun får få noen dager til på seg. Om jeg ikke hører noe før tirsdag skal jeg ringe henne. Ikke noe å stresse med. Det går seg til. Vi kan godt være på jobben hos meg også, men det er ikke så atraktiv lokasjon som det Cecilie kan skilte med.

Jeg er interessert i å være med på et evt felles byggeprosjekt, men er lite i Oslo frem til midten av mai.

Da har jeg vært å snakket med Frida Sofie og fått “go” på at vi kan være der på lørdag. Det foregår en eller annen seanse der samtidig, men det var ikke noe problem sa hun. Hun kommer ikke til å være der på fredag, men nevnte at hun har et vindu som er tilegnet lego, som vi kan stille ut i dersom vi bygger etter de dimensjonene. Noe å diskutere på lørdag.

Hei folkens. Det ser ut som jeg klarer å komme på lørdag :smiley:

Er det bestemt noe endelig klokkeslett enda?

Jeg er opptatt til en 13.00 ca, men vil veldig gjerne komme.

vi er der fra 12 og utover.

http://brikkelauget.no/side/events&event=49

Møtet ble avholdt som palnlagt og var en god start. Vi var 8 (Cecilie, CowboyGibson, Quaryman, OsteHovel, Morty, Freddie, Eiker og meg) gjennom planleggingsmøte. Murky kom noe senere.

Vi snakket en del frem og tilbake om prosjektet og fikk etterhvert etablert at alle tilstede var positive til Akershus festning som utgangspunkt for dette prosjektet. Vi begynner med “kjernen” av festningen (Slottet og inn mot byen) som er så og si tidsuavhengig. Dette gjør at vi har en base som kan bli gjort om fra 1700 tall til 2011 uten for store forandringer.

Tegninger og kart ble studert og vi ble enige om området vi starter med.

Vi definerte løst at vi ønsker å ha en generelt fremdrift som gjør at det ferdige prosjektet kan stilles ut på Teknisk museum til høsten.

Første steg består i å innhente rådata og kartmateriale så vi kan gjøre skala beregninger, samt å undersøke hvilke organisasjoner som kan være interessert i å sponse et slikt prosjekt.

Fremdrift:
Gahrian starter med innhenting av kartmateriale.
Morty undersøker mulige samarbeidspartnere. NB: Vi vil gjerne ha flere til å utføre dette, så om du har tid/lyst, ta kontakt med Morty.

Neste milepæl: Forum møte med gjennomgang av de data Gahrian og Morty har funnet
Neste møte: 20-22. mai på hytta til Morty i Numedalen.

Noe jeg har glemt? Kommentarer ?

Vi ble også enige om at det skal opprettes et diskusjonsforum på den delen av forumet som er kun for medlemer, slik at noe holdes “hemmelig” til vi skal vise det fram, ellers bra :slight_smile:

Da er det opprettet et internt forum for prosjekter. Jeg har startet en ny tråd der hvor vi kan diskutere detaljer ved dette prosjektet.

Alle Brikkelauget medlemmer har tilgang til dette forumet og er velkommen til å lese og kommentere.

Jeg skal forsøke å holde denne tråden oppdatert med relevant informasjon ettersom prosjektet går fremover.

Her følger en link til noen bilder jeg tok på Akershus festning etter møtet på lørdag. Utrolig mange spennende detaljer å bygge der. Tror dette kan bli svært så utfordrende og morro.

http://www.flickr.com/photos/gahrian/sets/72157626133306777