favoritt-sett.

hva er ditt all-time favoritt-sett fra LEGO?
tror mitt må bli 6270 Forbidden Island. elsket det da jeg var ung.
ingen sett i seg selv nå for tiden er i nærheten av å bringe like mye glede som det over gjorde den gang, men basert på nåværende situasjon hadde det kanskje blitt et designer-set.

Favorittsettet mitt finnes ikke i LEGO sin katalog, det bygger jeg selv! Twisted Evil

eldre 6277
ny 10027

Er egentlig enig med Bønna, det beste settet er det jeg lager selv.
Men om jeg nå likevel skal plukke ett så må det nesten være #4886 Building Bonanza selv om jeg egentlig er ett Technic fan.
Grunnen til at dette er ett favorittsett er at det er så allsidig og vekker gamle minner fra min barndom når jeg laget hus og garasjer i LEGO ut fra helt vanlige LEGO brikker.
Har selv kjøpt 3 av disse settene, men kommer nok til å kjøpe flere, da det har veldig mange brikker som er brukende til det meste. Det har også mange takbrikker som ellers er vanskelig å få tak i utenom i bulk kjøp fra shop@home.

Dere som har egenbygde sett som faboritt legg ut bilde jeg er spent.
de bør være bra om de slår alle som lego har gitt ut.

Vi har lagt ut noen linker til sidene våre på www.brickshelf.com . Linkene ligger i “Galleri” på Brikkelauget-forum. Laughing

aajejo wrote:
Dere som har egenbygde sett som favoritt legg ut bilde jeg er spent. de bør være bra om de slår alle som lego har gitt ut.
Tja, jeg er ganske så fornøyd med Ishavskatedralen. Man må jo leite lenge for å finne ett slikt sett fra LEGO. (Derfor jeg også synes at Building Bonanza er ett flott sett, som kansje er det nermeste man kommer Ishavskatedralen jeg har laget.) Og jeg er ingen ekspert på LEGO-bygging. Jeg bare hermer etter mange andre, som er tusen ganger flinkere enn meg. Er bare å sette seg ned og bla igjennom www.brickshelf.com eller www.mocpages.com og se hvor mange flotte byggverk som er laget. Har ett konkret eksempel: #8653 Ferrari Enzo er jo ett fantastisk sett med en flott skulpturert bil som faktisk ligner veldig på orginalen. Men så er det noen som faktisk klarer å overgå dette settet igjen ved å modifisere eller lage en helt egen modell basert på samme orginale bil; se Crowkiller's Ferrari Enzo. Han bygde den bilen før settet var offentlig ute på markedet. Han hadde sett ett bilde fra katalogen og det startet hans bygging av modellen. Selv synes jeg hans modell er bedre enn LEGO sin. Dette var bare ett av mange eksempler jeg har, men nevner dette fordi jeg er en Technic fan Smile

jeg bruker ikke ordet “sett” om mocs; det virker i mine ører helt unaturlig. når jeg i tillegg skriver “fra LEGO” bør det vel komme klart fram hva tråden var ment å handle: offisielle LEGO-produserte sett.

aajejo wrote:
eldre 6277
godt å se andre med sterke følelser for pirates Wink