Farger

Er inne på Bricklink nå og ser på deler…er dark/light bluish gray det samme som dark/ light gray??
Og går det ann å søke etter bestemte farger her…? :imp:

LEGO skiftet ut gråfargene sine i 2004. BrickLink kaller de gamle fargene Dark Gray og Light Gray, mens de nye, som har et slags blåskjær i seg når man sammenligner dem med de gamle, kalles Dark Bluish Gray og Light Bluish Gray.

LEGOs offisielle navn på de samme fargene er “Dark Stone Grey” og “Medium Stone Grey” (nye) og “Dark Grey” og “Grey” (gamle).

De fargene som nå er tilgjengelige (i nye sett) er med andre ord Dark Bluish Gray og Light Bluish Gray.

Håper det var oppklarende :slight_smile:

Fargekoder =)

Takker for utfyllende og gjenomførte svar…
Dere skuffer aldri :laughing:

er det mulig å søke etter en bestemt farge på en bestemt del på bricklink???
i såfall hvordan…?
begynner å bli en smule frustrert her etter å bla meg gjennom hundrevis av deler for å finne de i den fargen jeg leter etter helt sist :imp:

Du ser fargene i price guide kolonna =)

Jeg pleier stort sett alltid å først søke opp i katalogen (har et eget søkeord for dette i nettleseren), og deretter velge hviken farge jeg er ute etter der. Hvis du f.eks går til bricklink.com/catalogItem.asp?P=3001 kan du velge blant et utall farger i kolonnen “Lots for sale”.

Hmmm…Brick-yellow…er det det samme som Tan…?

Dersom du bruker linken som Eiker86 la ut så kan du søke i den etter Brick-Yellow (som er i kolonnen for LEGO navn) og ser at det er det samme som Tan i kolonnen for BLName (Bricklink Name).

Du finner også RGB, CMYK og Pantone fargekoden for den aktuelle fargen. Noe som kan være greit å ha om du skal tegne modellen på datamaskinen og vil ha de korrekte fargene uansett hvilket program du bruker.