Fairy Bricks søker frivillige til å dele ut LEGO på sykehus!

Hei. Jeg kan forsøke å få med meg 3 esker til Barneavdelinga ved sykehuset i Ålesund

Det hadde jo vært kjempefint! Noterer det :slight_smile:

Sykehuset i Østfold var veldig glad for tilbudet og tar gjerne i mot tre esker. :smiley:
Så da kan du skrive opp at det er avtalt.

2 Likes

Notert! :slight_smile:

1 Like

Hvis Yngve (Speiderkodeks) kjører og har plass til ytterligere esker, så kan jeg ta på meg å levere til Unn Narvik lokalsykehuset her i byen. Men får desverre ingen esker med meg på flyet.

@Speiderkodeks kjører, men om han har plass til flere esker, må vi nesten spørre ham om! :slight_smile:

Har snakket med Lillehammer Sykehus og de gleder seg.

Ok. Narvik ligger hvertfall på ruten fra Bodø mot Tromsø.

1 Like

Knall. Da er vi i ferd med å få gitt bort alt!

1 Like

Ja, men altså: Yngve bor i Vesterålen. Så han leverer i Bodø på vei hjem, men i Tromsø til sommeren. Spørsmålet er jo da også om han kjører via Narvik eller tar ferja fra Bodø.

Har UNN i Narvik barneavdeling?

Det kunne nok gått på et vis, men det er dessverre ikke barneavdeling (sengepost) i Narvik, det er det bare Tromsø og Bodø som har i nord. Dermed blir det bare de to som er aktuelle. Tar en liten avstikker til Bodø på turen hjem, mens Tromsø blir ikke før i sommer når jeg uansett skal oppover til Bukta-festivalen :grinning:

Da har jeg misforstått. Trodde det var aktuelt for alle sykehus der barn er innlagt. Er ikke ren barmeavdeling, men kirurgsk og medisinsk avdeling med en del barn innlagt iløpet av året. Tilbakemeling fra sykepleiere jeg har snakket med på begge avdelinger.

@Oran @Speiderkodeks Jeg sjekker «reglene» - godt mulig det er innafor så lenge de har barn innlagt! Men ikke sikkert de trenger tre hele kasser da. Det passer kanskje bedre med ledig plass i bilen også…

Enig med deg at 3 esker er mye til et lite sykehus. Tanken min var at det også er behov ved de mindre sykehusene. (Ikke 3 esker men kanskje 1.) De større Universitetssykehusene har barneavdelinger og tilrettelagt for barn både rommene og det de har tilgjengelig av leker o.s.v. Mens barn på mindre sykehus ikke får det tilbudet og kunne hatt behov for en ekstra oppmuntring. :man_shrugging:

Beskjeden er at så lenge det er barn som er innlagt, er det innafor for Fairy Bricks. Så da tenker jeg at en eske eller to er fint, forutsatt at @Speiderkodeks har plass og logistikken går opp :slight_smile: - hvis ikke tar jeg resten til Kristiansand i sommer.

Skal alltids få plass til en eske eller to til :grinning: @Oran (som er Ørjan?), vi kan snakkes på PKH om overlevering, vi klarer helt sikkert å finne en løsning!

Det er Ørjan ja! Og da tror jeg vi er på plass med alle eskene, faktisk :slight_smile:

6 Likes

Om det skulle dukke opp noen ekstra esker - eller noen ikke får levert, så kan eg godt stå på venteliste.
Det er et eget barnesykehus på Geilo. En klassekamerat til guttungen er innlagt der litt for ofte.

1 Like

Da er det avtalt med Ålesund og de gleder seg veldig.

1 Like

Supert! Det gjør vi også :slight_smile: