Exo-Force serien

Var en liten handlerunde på Extra Leker og hadde lyst å sjekke ut den noe nytt, nemlig serien “Exoforce”. Denne serien virker mye bedre enn Bionicle, er flere “vanlige” klosser i disse settene og det er lite spesialdeler, om man ser bort fra selve leddene. Men de leddene finner man jo i Creator serien også. Og jeg synest de er mye bedre enn de kule-leddene i Bionicle serien.
Og om dere lurer så har den lille lysdingsen inni Exoforce settene (7700, 7701, 7702, 7703 som koster 134 på Extra Leker) innebygget ett lite klokkebatteri. Og lyskilden er en rød lysdiode. Batteriet og dioden er bygget inn i en brikke med størrelse med en 2x4 brikke. Men det er ikke knopper på toppen på den. Litt usikker på hvilken høyde det er på brikken men den virker å ha nesten samme høyde som en vanlig brikke, bortsett fra på ene halvdelen hvor det ligger en liten trykk-knapp for å aktivere lyset.
Kjøpte ett 7700 og ett 7703 sett. Sistnevnte kjøpte jeg for å sjekke hvordan denne propellen var laget. Og desverre var det som jeg hadde sett på en del bilder, ytterste rad av propellblader er vridd motsatt vei av de i midten. Og det var bare ett rundt hull i midten.
Hadde LEGO tenkt seg litt om så hadde de heller laget ett akselhull i midten og latt alle bladene være vridd samme retning. Da ville dette blitt en kjempeflott flymotor propell, som faktisk kunnne fungere Smile
Og så likte jeg at det var klistremerker med og ikke ferdig trykk på brikkene. Det gjør brikkene litt mer anvendelige for alle typer modeller.
Uten å ha sjekket noe om det så antar jeg at det kommer ett spill i Exoforce serien Smile
Det var mange nyheter og se i hyllene på Extra Leker. Forutenom denne “Exo-Force” serien så var det også en del nytt i Knight-serien (eller hva den nå kalles). Men du verden så glorete de boksene er blitt! Med masse sølv og crom på eskene, og noen av ridderne kommer i en sylindrisk metallboks. Forresten så er innpakkningen til Exo-Force serien også litt annerledes enn før. Fronten har bilder av figuren som ikke er ett fotografi av modellen men ett tegnet action bilde med litt sånn 3D effekt på pappen.