Eurotoys erfaringer ?

Noen her som handlet på Eurotoys.dk ? Erfaringer? blir prisen det som står i norsk eller må man regne med mer tol avgifter?
I morgen kommer trolig Ekstra Lekers julekatalog og i år er det fly plassen som blir nok det beste tilbud.

I og med at det er en dansk butikk så kommer nok mva + fortollingsgebyr på toppen hvis man handler for mer enn 200 NOK. Men, så vidt jeg husker så refunderer Eurotoys dansk moms hvis man beviser at man har betalt norsk. Sjekk det med butikken, det er lenge siden…

Naboen bestilte et lass med lego boksene og et leke kjøkken, det blei kjørt rett hjem til de og de betalte ikke noe mva, betalte med norske kroner på siden. Har selv vært på tanken å bestille derfra, men må vente til halv skatt…blitt litt for mye, men bra priser der

Såvidt jeg kan forstå var det bare flaks.

Fra Eurotoys’ sider:

[b]Forsendelser som til USA, Norge, Grønland, Færøyene og andre land utenfor
EU avregnes uten moms.

Eventuell toll, moms eller andre former for avgifter ved innførsel av produkter i
land utenfor EU vedkommer ikke Eurotoys.[/b]

DVs, dansk mva blir trukket fra før du betaler til butikken, men 25 % av det du betaler + postens avgift legges til når pakken importeres til Norge, dersom du har handlet for over 200 NOK

Er tilbudet bra i utgangspunktet og man får tilsendt alt i 1 pakke kan det likevel ende opp som bra pris. Har man flaks og pakka slipper gjennom tollen blir det jo svært billig (dette har jeg opplevd fra en annen butikk, wohoo!). Sender butikken derimot ordren delt opp i en masse pakker, må man betale avgift til posten for hver eneste pakke, og mye av rabatten kan forsvinne der.

Mange hensyn å ta når man shopper på nettet.

hei, jeg har bestillt fra eurotoys en del ganger, selv om lego`n er billig, kommer det veldig dyre fraktkostnader. de bruker ikke posten men ups, bestillte 2 store sett, da ble frakt kostnadene nesten 1000 kr. bestill heller fra biiit.no, de fører deg over til amazon, der betaler du prisen i euru pluss det er gratis frakt. har enda ikke betalt toll, det går nemlig ann å skrive på at det er gave.

UPS bruker fort 3-4 uker på å sende fortollingskrav.

Funker det? Jeg trodde betingelsen for “gave” var at avsender var en privatperson. Når det står amazon.co.uk, amazon.de amazon.fr, etc. over hele esken, var jeg av den oppfatning at det skal mye til for at de lar den passere…

Men, om det stemmer, flytter du på en enkel måte den tollfrie grensen fra 200 til 1000 kroner. :sunglasses:

Du må bare velge at det er en gave når du fullfører salget :wink:

Det gjelder kun forsendelser fra privatpersoner… så det er nok ren flaks om sånne ting går gjennom.

toll.no/templates_TAD/GuideA … anguage=no

Og, enda artigere i samme paragraf:

Lurer på hva grensen er da?!? :laughing:

har fåttt tilsendt 3 store pekker fra amazon med lego, har kun betalt prisen i euro,å hentet pakken på posten noen dager etter, uten å betale noe som helst.

Fint for deg. Man kan ha flaks, noen oftere enn andre, men det endrer ikke på hva regelverket (tollforskriften) sier.

Naboen bestilte noe mer nå og da måtte han betale moms…så var nok flaks første gang, men slapp masse gebyr som posten tar.